پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

نسیم یوسفی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۵-۰۲-۱۴۰۲

لکه زرد اگلونما ویژه

تعداد بازدید ۱۴۸

این گیاهو یکساله که از گلخونه خریدم. توی اتاق نزدیک به پنجره شرقی نگهداری میکردم و هفته ای یکبار اب مبدادم. طوری ک کاملا از زیرگلدونی بیرون میریخت. خاک سبکی داره نمیدونم اسم خاکش چیه ولی درطول این یکسال کمی فرونشست کرده و توش یه عالمه برگ وجود داشته. یه مدت شپشک ارد الود داشت ک خوشبختانه خیلی وقت پیش درمانش کردم. الان یه مدتیه لکه های زرد روی برگاش داره و برگ جدیدی درنیاورده. و برگها از هم فاصله گرفتن و متراکم شدن. تا ۴-۵سانت خاک خشک میشه بهش اب میدم. به تراس شمالی انتقالش دادم ک نور بیشتری داره. نگران بودم قارچ گرفته باشه قارچ کش خونگی استفاده کردم. محلول جوش شیرین و مایع ظرفشویی. ۳ بار در ۱۰ روز اخیر به زیر و روی برگاش اسپری کردم. احساس میکنم ساقه ش به زردی میزنه ک نمیدونم طبیعیه یا از قبل بوده یا نه. یکی از برگها ک سالم هس احساس میکنم از قسمت نزدیک ساقه سفتی نداره

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۱۷:۵۴:۰۹

نسیم یوسفی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۵-۰۲-۱۴۰۲

این تصویر لکه ها

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۱۸:۰۱:۰۵

نسیم یوسفی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۵-۰۲-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۱۸:۰۶:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. گیاه را از خاک خارج کنید. و وضعیت ریشه و زهکش ته گلدان را چک کنید . بعد از کاشت مجدد ، گیاه را در محیطی با نور ملایم قرار دهید و آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید. البته ابتدا بعد از کاشت مجدد گیاه را سیراب کنید و بعد از آن طبق مواردی که بیان شد آبیاری را انجام دهید. اگر ساقه در حال نرم شدن یا تغییر رنگ دادن باشد باید انرا جدا کرده و از قسمت سالم گیاه قلمه گرفته و در خاک یا آب دوباره ریشه دار کنید. برگهای آسیب دیده را جدا کنید چون دیگر ترمیم نمیشوند. محل نگهداری گیاه باید دمای یکنواخت و تهویه ی خوبی داشته باشد. آبیاری زیاد ، رطوبت بالا و تهویه ی نامناسب محیط باعث بروز بیماری قارچی و پوسیدگی و شیوع آفاتی مانند شپشک آردآلود میشود .

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ ۲۰:۲۳:۳۷
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@