پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

رضا بارگاهی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۱-۱۴۰۳

خشك شدن برگ جديد ویژه

تعداد بازدید ۶۴

سلام وقت بخير كشت موز گلخانه اي دارم در برازجان استان بوشهر. برگ هاي تازه موز كه هنوز باز نشده اند و بصورت لول هستش در يكطرف شروع به خشك شدن ميكنه و باعث پيچش برگها جديد ميشه نميدونم از گرماست يا بيماري. ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۰۲:۱۷:۰۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر نحوه ی رطوبترسانی به چه صورت است؟

۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۰:۵۳

رضا بارگاهی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۱-۱۴۰۳

سلام روزانه یکبار در وقت تعیین شده. البته چون گلخونه هست و میزان نور زیاد قرار هست شید بکشیم روی پلاستیک

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۲-۱۱ ۱۹:۵۷:۱۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

رطوبترسانی در زمان اوج گرما ، دمای بالای گلخانه و تهویه ی نامناسب محیط از مهمترین عوامل بروز این آسیب است . رطوبترسانی را به زمان عصر موکول کنید استفاده از شید ، علاوه بر کنترل نور میتواند تا حدی باعث کاهش دما نیز شود هر چند موز گیاهی نوردوست است اما در مناطقی که شدت نور بیش از اندازه است استفاده از شید گلخانه مفید خواهد بود . در دمای بالا از کوددهی به گیاه خودداری کنید .

۱۴۰۳-۰۲-۱۲ ۰۰:۰۸:۳۷

رضا بارگاهی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۱-۱۴۰۳

بله بسیار ممنونم. تایم آبیاری هر روز بعد از ظهر صورت میگیره و بعد از نشست کامل اب طرفای غروب فن ها خاموش میکنم واسه تأمین رطوبت لازم تا صبح. چون اطراف کشاورزی کاشت گوجه و دیگر صیفی جات هست بیماری زیاد وجود داره. به پیشنهاد کارشناس گیاه پزشکی بیماری قارچی فوزاریوم هستش و پیشنهاد بلتانول با اب دادن.

۱۴۰۳-۰۲-۱۲ ۰۰:۵۹:۲۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بیماریها و اسیب زمانی بروز پیدا میکند که شرایط محیطی یا نگهداریِ گیاه مناسب نباشد . و اگر شرایط محیطی بهبود نیابد استفاده از سموم موثر نخواهد بود یا موقتی است . بهتر است ابتدا شرایط محیطی و نگهداری را کنترل کنید . آبیاری و رطوبترسانی را به زمان عصر موکول کنید و دما و تهویه را حتما کنترل کنید .

۱۴۰۳-۰۲-۱۲ ۱۰:۳۱:۰۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@