پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

حاتمی

تعداد سوال: ۴

عضویت: ۲۸-۱۱-۱۴۰۰

خم شدن و لوله ای شدن برگ سانسوریا ویژه

تعداد بازدید ۲۲۱

سلام وقت بخیر، گلدان سانسوریام هشت ماهه خریدم بتازگی هم از وسط غلاف چندتا برگ جدید داده. فقط برگها لوله ای شدن و بعضی ها نرم و چروک. البته بگم بچه هام بهش عروسک نرم پرت کرده بودن و کمی گیاه کج شد. عکس از ریشه میفرستم خدمتتون لطفا راهنمایی بفرمایید.

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۱:۰۴:۱۱

حاتمی

تعداد سوال: ۴

عضویت: ۲۸-۱۱-۱۴۰۰

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۱۱:۰۶:۱۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت بوده است؟

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۰:۵۵:۰۹

حاتمی

تعداد سوال: ۴

عضویت: ۲۸-۱۱-۱۴۰۰

اوایل که خریدم ده روز یکبار و اصلا آب از زهکش خارج نمیشد. جدیدا با سیخ چوبی خاک رو امتحان میکنم هروقت خشک بود اب میدم و برای اولین بار همین هفته پیش یک قطره آب از زهکش خارج شد

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۰۲:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

با توجه به اینکه ریشه از خاک خارج شده بهتر است گیاه را در گلدانی که یک سایز از گلدان قبلی بزرگتر است بکارید و ‌گیاه را به گونه ای در گلدان جدید قرار دهید که ریشه ها و قسمتی از طوقه ، کاملا در خاک قرار بگیرد . از خاک برگ ( بدون کوکوپیت و پرلیت) استفاده کنید. یک سوم از ته گلدان را پوکه و تکه های زغال بعنوان لایه ی زهکش بریزید. بعد کمی خاک بریزید و گیاه را روی خاک قرار دهید و سپس اطراف گیاه را کاملا با خاک بپوشانید . بعد گیاه را آبیاری نمایید و چند روز در جایی نسبتا خنک با نور ملایم و تهویه ی خوب قرار دهید. بعد از دو سه روز میتوانید گیاه را به پنجره ی نورگیر نزدیک کنید . از ان به بعد هرزمان یک سوم از عمق خاک گلدان نسبتا خشک بود گیاه را آبیاری نمایید و در این فصل سیراب اش کنید . به اندازه ای که چند قطره آب از ته گلدان خارج شود . حتما ملاک تان برای آبیاری خشک شدن نسبی خاک باشد تا گیاه دچار بیماری و پوسیدگی نشود. میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حدودا یک سوم از عمق خاک نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید. فعلا از کوددهی ( هرنوع کود یا ماده ی تقویت کننده) خودداری نمایید . اگر برگها چروک هستند میتوانید قبل از کاشت ، گیاه را حدود ۵ ساعت در ظرف آب قرار دهید تا تشنگی اش برطرف شود و بعد انرا طبق مواردی که بیان شد به گلدان جدید منتقل کنید .

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۱۰:۵۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@