پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

بهمن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۳-۱۴۰۳

نرم شدن ساقه و کچ شدن و تغییر رنگ گیاه افوربیا ویژه

تعداد بازدید ۶۶

سلام وقت بخیر یه ماهی هست ساقه گیاه رنگش قهوه ای شده و نرم و داره کچ میشه ممنون میشم کمک کنید داره نابود میشه

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۰:۰۷:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۰:۵۶:۲۴

بهمن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۳-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۱:۲۰:۱۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاه از انتها در حال پوسیده شدن است . انرا از خاک خارج کرده و از ساقه های سالم و سبز قلمه بگیرید و ان را در ماسه ، بکارید تا ریشه دار شود . خاک نامناسب ، افراط و تفریط در آبیاری، تهویه ی نامناسب محیط از مهمترين عوامل پوسیدگی افوربیاها به شمار میروند . افوربیاها به مکانی با نور زیاد و تهویه ی بسیار عالی نیاز دارند . گلدان این نوع گیاهان نباید عمق زبادی داشته باشد زیرا احتمال پوسیدگی گیاه را بیشتر میکند . اگر در مورد قلمه زدن گیاه ، ابهامی وجود دارد بفرمایید تا راهنمایی تان کنم .

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۰۳:۱۹

بهمن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۳-۱۴۰۳

چ نوع ماسه ای و چجوری انجام بدم اوک بشه

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۲:۱۳:۵۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

ماسه ی نرم ، بادی . یا اگر نتوانستید تهیه کنید میتوانی از ترکیب خاک کاکتوس و خاکبرگ به نسبت ۳ به یک استفاده کنید . یعنی سه قسمت خاک کاکتوس و یک قسمت خاکبرگ را کاملا مخلوط کنید و بعد قلمه ها را در ان بکارید . قلمه ها باید دو الی سه ساعت در هوای آزاد بماند تا تهش پینه ببندد و شیره ی سفید رنگی که از آن خارج میشود ، قطع شود و بعد در خاک کاشته شود . بعد از کاشت آبیاری انجام نشود . ۵ روز بعد مقدار خیلی کم به قلمه ها آب دهید . سایز گلدان قلمه ها بزرگ نباشد . گلدان حاوی قلمه ها را در تراس و در محیطی سایه قرار دهید تا ریشه دار شوند . بین ۱۰ الی ۱۵ روز ( اگر به درستی مراقبت انجام شود ) نشانه های ریشه زایی پدیدار میشود در ان زمان میتوانید کم کم قلمه ها را به نور بیشتر ، عادت دهید .

۱۴۰۳-۰۳-۰۵ ۲۳:۱۰:۲۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@