پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

تابان مهربخش

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۹-۰۳-۱۴۰۳

آئونیوم aeonium zwartkop ویژه

تعداد بازدید ۴۹

سلام گیاه من سالم هست و رشد خوبی داره فقط به خاطر آب‌و‌هوای محل سکونتمون همه‌ی گیاهام رشد طولی زیادی دارند، یعنی تمام گونه‌های گیاهی از حالت نرمالشون قد بلندتر می‌شوند. من برای اکثر گیاهام قیم گذاشتم. ولی متأسفانه این باعث شده که ساقه‌های ضعیفی داشته باشن. آیا این گیاه از ساقه ریشه میده؟ که مثلاً بیشتر بکُنمش تو خاک چون هینطوری داره میره بالا و پایین ساقه‌اش خیلی ضعیف هست. یا چیکارش بکنم؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۱:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. گیاهان برای اینکه طاهری آشفته نداشته باشند نیاز به هرس مداوم دارند البته هرس باید در فصل رشد انجام شود تا گیاه علاوه بر جوانه زایی ، دارای تنه ی قوی و محکم شود . آئونیوم گیاهی است که باید در فضای آزاد نگهداری شود . بهتر است ساقه را کاملا کوتاه کنید و گلدان را در تراس قرار دهید . از ساقه های اضافی میتوانید قلمه تهیه کرده و گیاه را تکثیر کنید . نور خورشید در تغییر رنگ آیونیوم بسیار موثر است و گیاه هرچه نور بیشتری دریافت کنید رنگش تیره تر و ساقه و برگها و جوانه ها قطورتر و مستحکم تر و درشتتر خواهند شد .

۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۳:۳۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۷:۴۰

تابان مهربخش

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۹-۰۳-۱۴۰۳

یعنی تمام ساقه‌ها رو بزنم و فقط تنه بمونه؟ و بعد ساقه‌ها رو دوباره در خاک بکنم ریشه میدن؟ بعد از تنه باقیمانده باز هم گل درمیاد؟ چون خود گیاه بیشتر از ده سال عمر داره دلم نمیاد چیزیش بشه.

۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۲۱:۳۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله از قسمت پایینتر تنه را کوتاه کنید ‌ مابقی ساقه را هم به قطعات ۱۰ سانتی برش بزنید و در خاک بکارید . روی ساقه ی اصلی و قلمه ها ، جوانه های کوچک نمایان خواهند شد .

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۴:۴۷:۱۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@