پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

تینا داستان پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۶-۰۳-۱۴۰۳

رشد مجدد گیاه یاس رازقی ویژه

تعداد بازدید ۸۳

سلام، من گل یاس رازقی رو یک هفته قبل از بهار هرس کردم و احتمالا به خاطر هرس بیش از حد گیاه به حالت بیماری رسیده، طوری که رنگ برگهای جدیدش سبز بی رنگ هست و فقط از یک شاخه رشد داشته و باقی شاخه ها رشد و جوانه زنیشون موقف شده، نور گیاه از اول و الان غیر مستقیم و زیاده، از کود سه بیست و کود آهن و جلبک دریایی هم استفاده کردم ولی تاثیری نداشته، آبیاری هم موقع خشک شدن خاک انجام میشه، گیاه قبل از هرس رشد خوبی داشت ولی الان انگار تو کما رفته... راهی هست که مجدد جون بگیره؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۷:۰۷:۴۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر آیا گیاه در فضای آزاد قرار دارد ؟ نحوه‌ی آبیاری به چه صورت است؟

۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۹:۲۷:۰۳

تینا داستان پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۶-۰۳-۱۴۰۳

داخل عکسی که فرستادم مشخصه داخل خونه س، و آبیاری هم گفتم هر وقت خاکش خشک میشه انجام میشه، هفته ای دوبار الان که تابستانه

۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۹:۵۵:۳۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

رازقی گیاهی بیرونی است و نباید در داخل منزل نگهداری شود ، تنها در فصل زمستان که خطر یخبندان وجود دارد میتوانید گلدان را در داخل و در محلی پرنور قرار دهید اما از بهار تا اواسط یا اوخر پاییز باید در هوای ازاد نگهداری شود . گلدان را به تراس جایی که سایه افتاب ، باشد منتقل کنید . کوددهی را تا یکماه متوقف کنید و بعد ماهی یکبار تا اوایل پاییز انرا با کود کلات آهن تغذیه کنید . این گیاه نیازی به کود جلبک ندارد .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۰۰:۲۰:۴۲

تینا داستان پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۶-۰۳-۱۴۰۳

از اول داخل خونه بود و حالشم خوب بود، جوانه زنی هم داشت، رشدشم خوب بود، از موقع هرس اینطوری شد

۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۰۸:۴۵:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

در فصول سرد ، نگهداری در داخل منزل مانعی ندارد اما در فصل رشد باید در هوای آزاد نگهداری شود . هرس کردن عملی است که بسیار موجب تقویت و شاخ و برگ زدن گیاه میشود اما به شرط این‌ه در فصل رشد انجام شود ، هرس اگر در زمان مناسب انجام نشود موجب آسیب دیدن گیاهان میشود .

۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۰:۲۷:۵۰

تینا داستان پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۶-۰۳-۱۴۰۳

الان راه حل چیه؟!

۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۳:۵۴:۱۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

فعلا کوددهی را متوقف کرده و گیاه را در تراس و در فضایی سایه آفتاب قرار دهید. و آبیاری را نیز هرزمان خان گلدان نسبتا خشک شده بود انجام دهید و گیاه را در این فصل سیراب کنید. یکماه بعد کوددهی با کود کلات آهن را شروع کنید. ماهی یکبار و در اواسط پاییز کوددهی با اهن را متوقف کنید . ایا بر روی گیاه یا در زیر برگها اثری از آفت مشاهده میکنید ؟

۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۶:۴۳:۴۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@