پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

الهام زرگر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۱-۱۴۰۱

زامیفولیاو آنتاریوم ویژه

تعداد بازدید ۲۷۳

سلام وقت بخیر دو گلدان دارم یکی زامیفولیا و دیگری آنتاریوم که به تازگی خریداری کردم و هر به یک مشکل دچار شده اند و اون اینکه پا جوش زامیفولیا و گل آنتاریوم هنوز کامل در نیامده اند در غلافشون به صورت سوختگی مانند خشک می شوند من هفته ای یک بار آبیاری میکنم طوری که آب از زیر گلدان خارج می شود و به همراه آبیاری ۵ سی سی هم از یک کود مایع سبز رنگ که از فروشنده خریدم بهشون میدم لطفا دلیل خشک شدن جوانهزامیفولیا و غنچه آنتاریوم و درمانش رو بفرمایید باتشکر

۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۴۴:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گياهان را ارسال نمایید

۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۰:۵۸:۴۵

الهام زرگر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۱-۱۴۰۱

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۱:۵۴:۰۵

الهام زرگر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۱-۱۴۰۱

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۱:۵۵:۴۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

کوددهی را متوقف کنید . گیاهانی که تازه خریداری شده اند و خاک مرغوب دارند نیازی به کوددهی ندارند و کوددهی ، بیش از نیاز گیاه ، به گیاه آسیب میرساند . گلدانها را در محیطی با تهویه ی خوب قرار دهید . دمای محیط نباید نوسان داشته باشد و یا خیلی گرم و یا خیلی سرد باشد ، گیاهان روبروی کولر قرار نداشته باشند . زامیفولیا به نور بیشتری نسبت به انتوریوم نیاز دارد و بهتر است کنار پنجره ی نورگیر قرار داشته باشد . آبیاری را زمانی انجام دهید که حداقل یک سوم از خاک گلدان در عمق، نسبتا خشک شده باشد و بعد گیاه را در این فصل سیراب کنید. آیا علاوه بر سوختگی جوانه ها اثار خوردگی نیز مشاهده میکنید ؟

۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۲:۲۶:۲۷

الهام زرگر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۱-۱۴۰۱

سلام وقت بخیر متوجه منظورتون از خوردگی نمی شوم فقط گیاه آنتوریوم برگ های جدیدش خیلی کوچک هست و روی یکی دوتا از برگ های مازوفیلیوم هم لکه قهوه ای وجود دارد

۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۳:۱۸:۱۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

منظور از خوردگی ، اثری مثل خوردگی برگ توسط کرم میباشد . اگر اثری از خوردگی وجود ندارد گیاه افت حشره ندارد . خشکی و کوچک بودن برگها بعلت کوددهی نادرست ، کمبود نور ، و دما و تهویه ی نامناسب محیط و .. میباشد . لکه های قهوه ای روی برگهای زاموفیلیا میتواند نشانه ای از بروز بیماری یا افت باشد اگر لکه ها روی ساقه باشند بیماری قارچی است که با استفاده از سم قارچ کش و کنترل رطوبت و تهویه ، میتوانید از پیشرفت آن جلوگیری کنید . اما لکه های قهوه ای خشک و سوراخ شدن برگها میتواند نشانه ی وجود افت باشد که با سمپاشی با سموم حشره کش مانند دیازینون میتوانید از پیشرفت آفت جلوگیری کنید . سمپاشی را در داخل منزل انجام ندهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon) قارچ کش (Fungicide)
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۳:۵۹:۳۲

الهام زرگر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۱-۱۴۰۱

ممنون از پاسخگویی خوبتون با رعایت نکاتی که بیان نمودین چه مدت زمان لازم است تا مشکل به طور کامل رفع گردد ؟

۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۰۵:۳۹:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لکه ها ی ایجاد شده روی برگها و ساقه از بین نمیرود ، اما نشانه های بهبود و برطرف شدن کامل مشکل ، حداکثر تا یکماه اینده در گیاه باید مشاهده شود یعنی حداکثر تا یکماه اینده گیاه باید بصورت نرمال و طبیعی به رشد خود ادامه دهد .

۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۲۲:۰۰:۵۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@