پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

آتوسا هاشمی فرد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۳-۱۴۰۳

زرد شدن برگ های گیاه بنجامین آمستل ویژه

تعداد بازدید ۵۱

سلام و وقت بخیر در مورو گل بنجامین آمستل، نزدیک به دوماه هست که به این مکان اوردیم تازگی ها برگهای پایینش شروع به زرد شدن و لک دار شدن کردن، ابیاری هم هفته ای یکبار بود که به تازگی دوبار شده،میزانش هم ۷۰۰سی سی هستش حتی گلدونشو هم عوض نکردیم و داخل یه گلدون دیگه گذاشتیم که بخاطر تعویض گلدون اذیت نشه،چون مکانش هم عوض شده بود متاسفانه از پنجره فاصله داره،ولی تو کل روز چراغ روشن هست که بهش نور برسه الانم برگ های بالاییش سرحالن،پایینی ها نه البته،این دوماه،انتهای خونه بود،که امروز اوردم وسط خونه،چون باید از پنجره اتاق خواب نور بگیره،گفتم نزدیک تر بشه،شاید بهتر باشه براش ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏼❤️

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۷:۴۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. بنجامین گیاهی نوردوست است و به محیطی با تهویه ی عالی نیاز دارد . نور ناکافی ، افراط و تفریط در آبیاری و تهویه ی نامناسب محیط باعث ریزش برگها و بیماری قارچی در این گیاه میشود . خصوصا اینکه این نوع بنجامین معمولا چون به صورت درختچه ای نسبتا بزرگ خریداری میشود به فضای کافی برای نگهداری نیاز دارد و باید حداقل نیم متر از هر طرف گیاه ، خالی بوده و برگها کاملا ازاد باشند تا تهویه در اطراف گیاه به خوبی انجام شود . در فصول گرم به آبیاری کافی نیاز دارد و باید آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و بعد گیاه را در فصول گرم سیراب کنید. گلدان را به محیطی پرنور با تهویه ی عالی قرار دهید . نور لامپ برای این گیاه کافی نیست و نیاز نوری این گیاه را تامین نخواهد کرد . ابیلری را طبق نکات بیات شده انجام دهید و گاهی اوقات همزمان با آبیاری گیاه را حمام کنید و برگها را بشویید البته قبل از انجام تمامی این اقدامات باید شرایط محیطی از نظر نور و تهویه را بهبود بخشید زیرا در غیر اینصورت ، گیاه به سمت بهبودی نخواهد رفت . برگهای آسیب دیده را جدا کنید و انهایی که روی سطح گلدان میریزند را جمع اوری کنید تا عاملی برای شیوع بیماری قارچی نشود . اگر دما نوسان داشته باشد یا تهویه ی محیط خوب نباشد گیاه فورا به شپشک آردآلود دچار میشود که از بین بردن ان (زمانی که گیاه در محیط داخل قرار دارد ) بسیار زمان بر و دشوار است . گلدان روبروی کولر قرار نداشته باشد . بعد از اینکه وضعیت گیاه به ثبات رسید میتوانید تغذیه به کود کلات آهن را ماهی یکبار تا اوایل پاییز ، انجام دهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۳:۰۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@