پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سعیدنادری

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۳-۱۴۰۳

شرایط نگهداری گیاه ویژه

تعداد بازدید ۴۳

سلام من یه گیاه خیلی کوچیک داشتم الان بیش از یک ساله که ازش نگهداری میکنم ولی تو تراریوم بود با نور طبیعی و زیاد الان شرایط تاغیر کرده و بزرگ شده اوردم تو گلدون و تو خونه نور زیادی نیست خواستم شرایط نگهداریش رو بدونم اگه ممکنه و چه خاکی استفاده کنم، این گیاه بومی ماداگاسکاره و از خانواده کالانکوئه است ولی چیز بیشتری پیدا نکردم

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۶:۰۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر بله گیاه شما یک ساکولنت از خانواده ی کالانکوئه است . ساکولنتها به محیطی با تهویه ی عالی و نور کافی و نسبتا زیاد ، نیاز دارند . اکثر ساکولنتها باید در ۶وای ازاد و در فضای باز نگهداری شوند اما برخی از آنها را میتوان در محیط داخل اما پرنور و با تهویه ی خوب نگهداری کرد . این گیاه به خاک مخصوص ساکولنتها نیاز دارد . ترکیبی از سه قسمت خاک کاکتوس و یک قسمت خاکبرگ برایش مناسب است. آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد . سعی کنید گیاه را از گلدان شیشه ای خارج کنید زیرا بعلت عدم زهکشی و تهویه ی مناسب، گیاه مستعد بیماری قارچی میشود . کمبود نور باعث ریزش برگها و رشد علفی و ضعیف شدن گیاه میشود و همچنین عدم تهویه ی مناسب محیط باعث بروز آفاتی مانند شپشک آردآلود میشود که کالانکوئه ها بسیار مستعد ابتلا به این نوع آفت هستند . بهتر است اگر تراس دارید گلدان را در تراس و مکانی سایه نگهدارید . سعی کنید در اوج گرما ، گیاه را آبیاری ننمایید و آبیاری را در اوقات گرم سال ، در زمانِ عصر یا شب انجام دهید.

۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۳:۰۱

سعیدنادری

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۳-۱۴۰۳

سپاسگزارم

۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۳:۲۰:۰۴

سعیدنادری

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۳-۱۴۰۳

استاد من دوتا از این گیاه دارم! یکی از اونها به صورت دوشاخه رشد کرده و حدود۱۵سانت میشه! اگر یکی از اونها رو جدا کنم و بزارم داخل خاک آیا رشد میکنه یا گلم خراب میشه! چون اینطوری بزارم هم باز خوب نیست و خراب میشن! نظر شما چیه؟ ممنونم??

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۳:۲۸:۱۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله میتوانید ساقه را قلمه بزنید تا دوباره ریشه دار شود . اینکار باعث پرپشت شدن گیاه اصلی نیز ، خواهد شد . از هر جایی که تمایل دارید گیاهتان پرپشت شود و جوانه بزند ساقه را قطع کنید . ساقه ی قطع شده را در ماسه و گلدانی کوچک بکارید تا ریشه دار شود .

۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۶:۳۷:۲۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@