پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

احسان ناظم پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۴-۱۴۰۳

ترک دار شدن و افتادن برگ بنجامین آمستل کینگ ویژه

تعداد بازدید ۴۱

سلام. وقت بخیر. ببخشید من 1ماهی هست بنجامین آمستل کینگ خریدم که از وقتی آوردمش خونه معمولا برگهای قدیمیترش ترک برمیدارن و یه رنگ قهوه ای دور ترکهاشون ایجاد میشه و بعد از مدتی میافتن.خداروشکر هنوز برگهای تازه‌ترش اینجوری نشدن. میشه بفرمایین مشکلش چیه؟ من توی خوزستان هستم و تمام دربو پنجره های خونه هم بسته هست و کولر گازی روشنه امکان تبادل هوا وجود نداره. آبیاری هم هفته ای 2مرتبه انجام میدم. گلدونش سایز 10 هست و از زمانی که خریدمش یه کوچولو ریشه از گلدون بیرون زده بود ولی هنوز به علت جابه جاییش گلدونشو عوض نکردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین🙏🙏

۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۱۳:۳۳:۱۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا یک عکس کامل از گیاه ارسال کنید.

۱۴۰۳-۰۴-۰۵ ۲۰:۱۹:۲۵

احسان ناظم پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۴-۱۴۰۳

اون فایل pdf از برگا بارگذاری شده بودن؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۳:۱۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

فقط همین یک تصویر بارگزاری شده است . کمبود رطوبت میتواند عامل خشکی و آسیب برگها شود . گلدان را با فاصله از دیوار قرار دهید به گونه ای که اطراف گیاه کاملا ازاد و باز باشد . گیاه روبروی کولر گازی قرار نداشته باشد بهتر است گلدان را در محیطی قرار دهید که گیاه بصورت مستقیم در معرض جریان هوای کولر قرار نداشته باشد . البته باید به این نکته دقت داشته باشید که این گیاه به محیطی با نور زیاد و تهویه ی عالی نیاز دارد و اگر در تمام اوقات شبانه روز در محیطی کاملا بسته و یا کمنور قرار داشته باشد به مرور ضعیف و دچار آسیب شده و از بین خواهد رفت .

۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۲۲:۲۲:۰۹

احسان ناظم پور

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۵-۰۴-۱۴۰۳

نور خونه خیلی خوب هست ولی در فصل گرما جریان هوای تازه از بیرون نداریم و کولر گازی هم رطوبت داخلو کاملا میگیره نحوه آبیاری و کوددهیش باید چطوری باشه؟ نیاز به آب پاشی داره توی این فصل؟؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۰۰:۱۰:۱۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله نیاز به غبارپاشی دارد اما با توجه به تهویه ی محیط ، غبارپاشی میتواند باعث بروز بیماری قارچی شود . بهتر است برای تامین رطوبت از روش جزیره استفاده کنید اما برای تمیز ماندن گیاه هر چند وقت یکبار همزمان با آبیاری برگها را نیز مورد شست و شو قرار دهید و به اصطلاح گیاه را حمام کنید. بعد از حمام اجازه دهید اب روی برگها کمی خشک شود و بعد گیاه را به محل اصلی بیاورید . آبیاری باید در زمانی انجام شود که خاک نسبتا خشک شده باشد میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حدودا یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید و در این فصل گیاه را کاملا سیراب کنید. تغذیه با کود آهن برای این گیاه مفید است. ماهی یکبار در فصل رشد گیاه را با کود کلات آهن تغذیه کنید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۴-۰۷ ۱۰:۴۰:۵۷
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@