پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

امیرارجمند

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۲-۰۹-۱۳۹۹

درخواست راهنمایی ویژه

تعداد بازدید ۵۴

سلام وقت بخیر این گیاه رو ببینید، بعد ازاین که آوردن برام بعد ازحدود ۲۰ روز برگهاش ازبیرون یکی یکی زرد میشدن اون موقع یکی دوبار بلافاصله که سطح خاک خشک شد آب دادم ولی بعدش آبش رو کمتر کردم. گلدونش رو هم بزرگ کردم اون وقت تقریبا ۴ تا برگ داشت. نهایتا ۲ تا برگ آخر که شروع شد به زرد شدن دیدم پشت برگها پراز حشره است وزیر برگ روی زمین گردسبز رنگی بود که انگارحشره برگ را جویده . سم پاشی کردم وبرگها رو کوتاه کردم. الان دروضعیت عکس دوم هست. امیدی هست پیازش دوباره جوونه وبرگ بده؟ ممنون ازراهنماییتون

۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۱:۲۵:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۰:۲۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . معمولا گیاهان پیاز دار یک دوره عاز استراحت دارند . و بنا به نوع گیاه فصل استراحت آنها میتواند فصول سرد یا گرم باشد . مثلا نرگس و لاله و سنبل در فصول گرم وارد فاز استراحت میشوند و آماریلیس در فصل سرد . برگهای زرد را جدا کنید و گلدان را در تراس و در محیطی نیمسایه قرار دهید . اگر از سالم بودن پیاز اطمینان ندارید انرا از خاک خارج کنید و وضعیت اش را چک کنید . پیاز باید کاملا سفت و محکم باشد و هیچگونه اثر پوسیدگی یا لکه ی قهوه ای و یا نرم و چروک شدگی نداشته باشد . اگر پیاز کاملا سالم بود دوباره سبز خواهد شد آنرا مجددا در خاک بکارید و آبیاری را کاهش دهید . و زمانی که رویش مجدد برگهای جدید را مشاهده کردید آبیاری را کمی بیشتر و منظم کنید .

۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۷:۱۷

امیرارجمند

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۲-۰۹-۱۳۹۹

ممنون ازراهنماییتون حدود ۱۰ روز پیش که عرض کردم گلدان رو عوض کردم به نظرم پیاز وریشه هایش سالم هستند.نیازی هست دوباره چک کنم. واگرنه الان که پیاز درخاک هست پشت پنجره کاملا نورگیر هست. آیا بذارمش بیرون؟ ودراین شرایط هم نیاز به آبیاری دارد؟ چقدر؟

۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۱۵:۱۵:۱۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر از سالم بودن پیاز اطمینان دارید نیاز به چک کردن مجدد نیست . بله گلدان را در هوای آزاد قرار دهید. فعلا آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان کاملا خشک شده باشد . زمانی که پیاز شروع به برگدهی کرد میتوانید زمانی که یک سوم از خاک خشک بود آبیاری را انجام دهید .

۱۴۰۳-۰۴-۰۶ ۲۲:۱۷:۰۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@