پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سید مهدی

تعداد سوال: ۵

عضویت: ۳۰-۰۶-۱۴۰۱

زرد و خشک شدن گیاه کرسمس یا بنت قنسول ویژه

تعداد بازدید ۶۳

با عرض سلام و خدا قوت به همه اعضای کافه گلدان ، من یک بنت قنسول صورتی داشتم که در پشت پنجره شمالی ، با آماری زمانی خاک خشک شد و پنجره ی بالای گل هم باز است ، نگهداری می کردم اما بعد مدتی برگ های پایین همه شاخه ها خشک شد و رنگ صورتی برگ انتهایی هم از بین رفت و برگ های یکی یکی سیاه شده و می ریختند و کلا گیاه فقط چند شاخه و برگ انتها دارد و همه خشک شده است . و برگ های ابتدا سیاه شده و پشت آن ها یک حالت سفید مخملی که در عکس سعی کردم مشخص شود. بنده ترکیب ۴ عکس از گیاه را خدمتتون قرار دادم . لازم به ذکر است یک بنت قنسول سرخ هم در کنار این گل صورتی بود که به همین شکل خشک و بنده سم قارچ کش هم زدم اما اصلا اثری نداشت و خشک شد و این گل صورتی هم به همین شکل در حال خشک شدن است

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۰۲:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . لطفا بفرمایید آیا نوری که از پنجره رد میشود روی گیاه یا روی بدنه ی گلدان میافتد؟ نحوه ی آبیاری به چه صورت است؟ محیط از نظر تهویه چه وضعیتی دارد؟ آیا به گیاه کود هم میدهید ؟

۱۴۰۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۳:۵۵

سید مهدی

تعداد سوال: ۵

عضویت: ۳۰-۰۶-۱۴۰۱

گیاه پنجره شمالی ( محوطه آشپزخانه ) است از ساعت ۹ و ۱۰ صبح آفتاب مایل می تابد و ساعت ۱۲ آفتاب مسقیم پشت پنجره است تا ساعت ۴ و ۵ آفتاب مایل می تابد ، عصر نور می گیرد .پنجره بالای گلدان گیاه باز است و هو مخصوصا در ظهر جریان دارد. آبیاری هفته ی یکبار در صورت خشک بودن خاک است ، و ۳ و ۴ هفته پیش کود هیومیک اسید بهش می دادم که تمام شد ( البته در طول کود دهی هم برگ های پایینی و شاخه ها سیاه شده و می ریختند )) ، حدود یک ماه پیش شته و حشره ریز داشت که سم پاشی کردم ( سم اسم نداشت و فقط برای شته بود ) ۲ سم دیگر هم گرفتم که هنوز استفاده نزدم و ابتدا در حال مشاوره با شما هستم

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۲:۵۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

آشپزخانه محیط مناسبی برای نگهداری این گیاه نیست . تهویه ی نامناسب و رطوبت بالا و نوسان دمای محیط باعث سوختگی برگها و فعالیت حشرات شده است . گلدان را به محیطی دور از آشپزخانه منتقل کنید . البته اگر تراس دارید بهتر است در بهار و تابستان گلدان را در تراس و در سایه قرار دهید تا رشدی مطلوب داشته باشد . اگر خاک گلدان مدتهاست که تعویض نشده یا حاوی کوکوپیت و پرلیت است ، بهتر است خاک را تعویض و از مخلوط خاکبرگ و کمی پیتماس استفاده کنید . در زمان تعویض خاک وضعیت ریشه را چک کنید و اگر ریشه آسیب دیده بود قسمتهای آسیب دیده را جدا و بعد گیاه را در خاک جدید و با رعایت نکات زهکشی ، بکارید . کوددهی و استفاده از قارچ کش را متوقف کنید. آبیاری را زمانی انجام دهید که حداقل یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد.

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۱:۵۸:۱۷

سید مهدی

تعداد سوال: ۵

عضویت: ۳۰-۰۶-۱۴۰۱

با عرض سلام و خدا قوت، آخرین کود دهی ۴ و ۵ هفته پیش بوده است و بعد از دیگر کود داده نشده خاک گلدان پرلیت و کوکوپیت نداره اما عوض می کنم . برای حشرات ریز و سفید و سوختگی گیاه نیاز به سم نیست تا حشرات از بین بروند ؟؟؟؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۹:۱۷:۴۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

خیر فعلا نیاز به سم نیست . خاک را تعویض کنید مشکل حشرات حل میشود . برگهای آسیب دیده را جدا کرده و کمی سرشاخه ها را قطع کنید تا گیاه پرپشتتر شود و جوانه زایی سریعتر انجام شود .

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۹:۵۶:۵۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سموم حشره کشی که دارید خوب هستند . اما فعلا نیازی با استفاده نیست . آیا روی گیاه و لابه لای برگها اثری از آفت یا حشره مشاهده میکنید ؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۰:۰۲:۰۲

سید مهدی

تعداد سوال: ۵

عضویت: ۳۰-۰۶-۱۴۰۱

گیاه قبا حشرات بسیار ریز سفیدی و رنگی داشت که با دست به گیاه شروع به حرکت و پرواز می کردند ، با سمپاشی خیلی کمتر شد ، الآن هم هنگام وارسی برای عکس برداری ، حشرات ریز سفید و رنگی شروع به پرواز می کردند ، پشت برگ ها یه حالت مخملی و دانه های زرد رنگ و حشرات ریز سفید رنگ چسبیده بودند که آن هایی که مرده بودند با دست جا به جا شده و آن هایی که زنده بودند ویا افتادند و یا پرواز می کردند. بعضی برگ ها بد نبودند ولی بعضی برگ ها لوله شده و جمع شده بودند و در حال خشک شدن بودند . ترکیبی از عکس پشت برگ ها انداختم

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۰:۲۴:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۰:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

از سم مالاتیون برای سمپاشی استفاده کنید . سمپاشی را در دو نوبت با فاصله ی دو هفته انجام دهید . سمپاشی را در محیط بسته و سرپوشیده انجام ندهید .

۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۸:۰۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@