پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

الهام رنجبر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۷-۰۳-۱۴۰۲

گیاه قاشقی ویژه

تعداد بازدید ۵۹

این گیاه دوهفته اس که خریداری شده و دونوبت ابیاری شده در جای خنک و با نور کم ولی بعد دوروز که اومدم یکیش کامل شکسته و جدا شده و خاک خیسه لطفا کمکم کنین نجاتش بدم

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۰:۳۹:۳۰

الهام رنجبر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۷-۰۳-۱۴۰۲

البته اینم بگم همون روز اول یک حشره سفید کوچک روی یکی از برگ هاش بود که اوم برگ افتاد و دیگه مشاهده نشد ولی پشت یکی دوتا از برگها لکه قهوه ای هست مشکل این گیاه چیه؟ آبیاری یا حشره؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۲:۰۶:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . تهویه ی نامناسب محیط باعث پوسیدگی و آسیب دیدن گیاه شده است . گلدانهای پلیمری برای نگهداری قاشقی اصلا مناسب نیستند. گلدان را تعویض و در خین تعویض گلدان ریشه را از نظر سلامت چک کنید. اگر خاک گلدان حاوی کوکوپیت و پرلیت است انرا اصلاح کنید و از خاکبرگ استفاده کنید. گلدان را در محیطی با تهویه ی خوب و نور متوسط قرار دهید . گیاه روبروی کولر قرار نداشته باشد. قاشقی نسبت به رطوبت بالا و تهویه ی نامناسب بسیار حساس است و فورا واکنش نشان داده و دچار آسیب میشود . یکبار گیاه را با سم دیازینون سمپاشی کنید. سمپاشی را در داخل منزل انجام ندهید. روی سطح خاک نیز سنگریزه یا هر چیزی که سطح خاک را میپوشاند ، نریزید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon)
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۰۲:۴۱

الهام رنجبر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۷-۰۳-۱۴۰۲

اون قسمت هایی که ساقه اش پوسیده قابلیت ریشه زدن دارن؟ من قسمت پوسیده شو جدا کردم

۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۱۴:۱۰

الهام رنجبر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۷-۰۳-۱۴۰۲

و لطفا راهنمایی میکنین که چه گیاهی رو میشه داخل گلدان پلیمری نگهداری کرد؟

۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۴:۱۵:۰۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

فقط قسمتهای سالم و سبز قابلیت ریشه دار شدن دارند . گلدانهای پلیمری بعلت ضخامت و جنسی که دارند تهویه در آنها به خوبی انجام نمیشود و بهتر است که گیاه مستقیما در ان کاشته نشود . شما میتوانید هر گیاهی که متناسب با محیط تان است را تهیه و در گلدان پلاستیکی مشکی رنگ کاشته و آن گلدان را در گلدان پلیمری سایز بزرگتر قرار دهید به گونه ای که گلدانی که گیاه در آن کاشته شده است مشخص نباشد . زامیفولیا را میتوانید مستقیما در گلدان پلیمری بکارید اما شرایط نگهداری اش سختتر میشود از نظر آبیاری و دمای محیط . عکس ذیل گیاه سانسوریا است که در گلدانی دیگر کاشته شده و در گلدان پلیمری بزرگتر قرار داده شده به گونه ای که گلدان اولیه مشخص نمیباشد و دیواره ی گلدان اولیه با دیواره ی گلدان پلیمری کاملا فاصله دارد .

۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۳:۴۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۹:۱۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@