پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

متین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۵-۱۴۰۳

زرد شدن برگهای اریکا ویژه

تعداد بازدید ۲۵۶

سلام وقت بخیر دو هفته است نخل اریکا خریدم. در گلدان سفالی و خاک برگ کاشتم. روی ساقه از ابتدا لکه های سیاه دارد. دو مرتبه آب دادم و بیشتر آب از گلدان خارج شد(تقریبا یک لیتر آب دادم). برگها از پایین در حال زرد شدن هستن. در طول روز یک مرتبه با بخور سرد به مدت ۲ ساعت با فاصله غبار پاشی کردم. میخواستم راهنمایی بفرمایید تا جلوی زرد شدن بیشتر کیاه را بگیرم. و اینکه چه کود یا محصولی جهت رشد بهتر محصول پیشنهاد میفرمایید.

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۲۱:۴۰:۱۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. خاکی که در تصویر مشاهده میشود حاوی کوکوپیت و پرلیت است. اگر خاکبرگ حاوی کوکوپیت و پرلیت باشد باعث میشود که آبرسانی به ریشه دچار مشکل شود . یعنی یا انقدر آب در اطراف ریشه جمع میشود که ریشه در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرد و یا اینکه اب قبل از اینکه ریشه سیراب شود سریع از ته گلدان خارج میشود . بهتر است از خاکبرگی استفاده کنید که حاوی کوکوپیت و پرلیت نباشد. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید می توانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حدودا یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید. گلدان را در محیطی با تهویه ی خوب و نور ملایم قرار دهید. نیازی نیست خیلی نزدیک به پنجره ی نورگیر باشد. نور معمولی اتاق ( به اندازه ای که نیاز به روشن کردن لامپ در روز نباشد ) برایش کافیست . استفاده از بخور را متوقف کنید. فعلا آبیاری را کنترل کنید و زمانی که روند زرد شدن برگها متوقف شد . ماهی یکبار تا اواسط پاییز گیاه را باکو کلات آهن‌ تغذيه کنید. برای تامین رطوبت از روش جزیره استفاده کنید. گاهی اوقات برگهارا برای تمیز شدن و جلوگیری از هجوم کنه ، بشویید و به اصطلاح گیاه را حمام کنید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کلات آهن
۱۴۰۳-۰۵-۰۶ ۲۳:۰۰:۱۸

متین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۵-۱۴۰۳

سلام سپاس از پاسختون براي راهنمايي بيشتر تصوير از نزديكتر ارسال شد. ١) خالهاي سياه روي ساقه طبيعيست؟ ٢) خاك برگ ساده به جاي خاك موجود بگيرم؟ تعويض خاك در اين فصل به گياه آسيب نميزنه؟ ٣) قبلا گياه روبروي باد كولر البته با فاصله هفت تا هشت متري بود كه بعد از خواندن مطالب سايت جاش رو عوض كردم. آيا ممكنه علت زرد شدن برگها اين موضوع باشه؟ ٤) گياه نزديك پنجره شماليست كه آفتابگير نيست و روزها زير پرده اي كنار زده ميشه تا نور بياد داخل، آيا نياز هست جابجا شود؟ ٥) غبار پاشي در طول اين دو هفته فقط يك مرتبه انجام شد. كلا ديگه انجام ندم و فقط از طريق جزيره رطوبت را تامين كنم؟ سپاس از سايت خوبتون?

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۰۰:۱۹:۱۱

متین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۵-۱۴۰۳

براي حمام كردن برگها، يعني گلدان را ببرم جايي كه بتونم به برگهاش آب بپاشم يا اينكه با دستمال نمدار تميز كنم؟

۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۰۰:۲۳:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

۱) معمولا اریکا و شامادورا دچار این نوع قارچ میشوند که بهتر است با کنترل رطوبت و تهویه ، از پیشرفت آن جلوگیری شود . آیا لکه ها بصورت پودری هستند یا در بافت گیاه ایجاد شده ؟ ۲)بله خاکبرگ ساده ، بدون کوکوپیت و پرلیت. چون فصل رشد است تعویض خاک موردی ندارد . ۳) بله رطوبت و سرما نیز میتواند باعث لکه برگی شود ۴) خیر نیازی به جابجا کردن نیست فقط اگر نور ی که از پنجره عبور میکند زیاد است گلدان را با فاصله از نورگیر قرار دهید چون این گیاه سایه دوست است و نور زیاد باعث روشن شدن رنگ برگها میشود ۵) بله روش جزیره بهترین روش تأمین رطوبت است سپاس از لطف و همراهی شما

۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۰۰:۳۶:۳۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله برای حمام کردن گلدان را به داحل سرویس یا حمام برده و آبیاری را از بالا انجام دهید تا هم برگها شسته شود و هم گیاه آبیاری شود . فقط دقت داشته باشید که زمانی اینکار را انجام دهید که ، نوبت و زمانِ آبیاری ِ گیاه است .

۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۰۰:۳۸:۳۵

متین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۵-۱۴۰۳

بابا دمتون گرم كه اين موقع شب هم پاسخ ميديد:) يه سوال ديگه در خصوص ميزان آب هم در هر نوبت آبياري راهنمايي ميفرماييد?

۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۰۰:۴۹:۰۳

متین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۵-۱۴۰۳

لكه ها بخشيش با كشيدن چندبار انگشت روي ساقه ميره ولي بخشيش در بافت گياه است. راستي برخي از برگها كه زرد شدن رو با قيچي جدا كردم، موردي ندارد؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۰۰:۵۳:۲۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لکه های پودری که با پاک شدن از بین میرود را کاملا با یک دستمال پاک کنید . گیاه باید در محیطی با تهویه ی خوب قرار داشته باشد متظور از تهویه، استفاده از کولر و امثالهم نیست . بلکه رساندن هوای تازه به اندازه ی کافی به گیاه است . محیط نباید کاملا بسته باشد و گیاه باید چند ساعتی را در شبانه روز ، هوای تازه دریافت کند . با کنترل رطوبت و تهویه مشکل لکه های پودری و پیشرفت آنها برطرف میشود . خیر ، جدا کردن برگهای زرد ایرادی ندارد .

۱۴۰۳-۰۵-۰۸ ۱۱:۳۹:۰۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@