پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

محمد فرجی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۵-۱۴۰۳

نحوه مراقبت از سانسوریا ویژه

تعداد بازدید ۳۰۳

سلام وقت بخیر من یه گلدان سانسوریا دارم که دو ماهی میشه دارم حدود ۵ تا ۶ تا پاجوش تازه با رشد خوب هم داده ولی روی اکثر برگ های قدیمیش لکه های قهوهای هست واحساس میکنم خیلی پیچ در پیچ رشد میکنند ویه سوال اینکه پاجوش های جدید مثل برگ های قبلی نوار دورش زرد رتگ نمیشه؟و همچنین گلدون پر از پشه های ریز سیاه شده که تعدادشون زیاده ممنون میشم راهنمایی کنید

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۲:۰۴:۱۰

محمد فرجی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۵-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۲:۰۶:۰۵

محمد فرجی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۵-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۰۲:۰۷:۲۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . کمبود نور باعث میشود که رنگ حاشیه ی برگها کمرنگ شود .لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت است و با توجه به بزرگ بودن گلدان و سایز گیاه در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید؟

۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۶:۴۱:۰۹

محمد فرجی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۵-۱۴۰۳

سلام وقت شما هم بخیر آبیاری هر ۱۰ روز یا بعضی مواقع دو هفته یک بار تقربا ۱/۵ لیتر بهش آب میدم

۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۶:۵۹:۳۳

محمد فرجی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۵-۱۴۰۳

این جایی که گلدان رو گذاشتم و مقدار نوری که غیر گستقیم هست رو ببینید

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۷:۰۱:۰۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله این میزان نور برای این گیاه کافی نیست گلدان را به پنجره ی نورگیر نزدیکتر کنید . تهویه ی نامناسب رطوبت بالا و گرما یا نوسان دمای محیط باعث فعالیت حشرات در خاک میشود که با کنترل موارد بیان شده یعنی کاهش رطوبت و دمای یکنواخت و تهویه ی مناسب محیط، از تعداد پشه ها کاسته میشود اما اگر تعدادشان زیاد و آزاردهنده است میتوانید از سم دیازینون برای از بین بردن آنها استفاده کنید. سمپاشی را در داخل منزل انجام ندهید و بعد از سمپاشی حتما موارد بیان شده در فوق را کنترل کنید زیرا در غیر اینصورت سمپاشی موثر نخواهد بود. آبیاری باید در زمانی انجام شود که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حدودا یک سوم از خاک گلدان در عمق نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید. پیچش برگها و سوراخ شدن برگها نیز بعلت کمبود نور و وجود آفت است که با سمپاشی و کنترل موارد ذکر شده ، از پیشرفت آنها جلوگیری خواهد شد .

۱۴۰۳-۰۵-۱۲ ۱۷:۱۶:۴۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@