پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

علیرضا رحمتی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۵-۱۴۰۳

زرد شدن پاجوش و سفیدک در ریشه ویژه

تعداد بازدید ۲۲۹

8 ماه هست که زاموفولیا دارم، زمستان هر دو هفته و الان تابستان هر یک هفته تا 10 روز آبیاری میکنم. در این مدت یک پاجوش جدید ایجاد شد و رشد کرد. قبل از ایجاد پاجوش جدید که الان سالم است. این ساقه که زرد شده است از زمانی که این زاموفولیا را تهیه کردم به همین سایز بود و هیچ رشدی نکرد و در دوهفته گذشته شروع کرد به زرد شدن. الان که گلدان را جدا کردم تا ریشه را بررسی کنم. کل بخش زیرین خاک و ریشه سفید شده است (چیزی شبیه کپک). در کنار این گل فیکوس هم تهیه کردم (هر دود حدود 8 ماه) که آن هم اصلا رشد نکرده (دقیقا به همان شکل که خریده بودم مانده و البته تعدادی از برگ های پایین زرد شد و افتادن) شرایط نگه داری گل: دور از آفتاب دما در حدود 25 تا 30 (کنار یخچال قرار دارد) آبیاری هر هفته یک استکان یا کمتر گلدان سفالی 20 سانت عمق و قطر دهانه. یک سوراخ بزرگ برای زهکشی

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۱۸ ۱۳:۴۳:۱۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. افراط و تفریط در آبیاری و تهویه ی نامناسب باعث بروز این مشکل شده است. قسمتهای پوسیده و یا آسیب دیده را جدا کنید تا جایی که میتوانید خاک الوده را نیز جدا کرده و گیاه را در گلدانی کوچکتر و با خاک جدید بکارید . برای آبیاری اجازه دهید بین دو آبیاری، خاک نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید. روی سطح خاک را با هیچ ماده ای نپوشانید و اجازه دهید تهویه ی خاک نیز به خوبی انجام شود. برای لایه ی زهکش ته گلدان از پوکه ی درشت و تکه های زغال استفاده کنید. و به هیچ وجه برای لایه ی زهکش از سنگریزه استفاده نکنید . بعد از تعويض خاک و کاشت گیاه ، آبیاری را با قارچ کش انجام دهید. یکبار آبیاری با قارچ کش کافی است.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش پنکونازول
۱۴۰۳-۰۵-۱۹ ۰۲:۱۵:۵۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@