پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

فائزه افشار

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۵-۱۴۰۳

گیاه فیکوس ویژه

تعداد بازدید ۵۲

با سلام این گیاه در دفتر محل کارم هستش یکم بی جون بود بردیم خاکشو عوض کردیم ولی باز خوب نشد گیاه افتاده حالت سوختگی و تغییر رنگ داره و ساقه گیاهم خشک شده و تهویه مطبوع نداره و کولر هم خاموشه هوای خنکی ام نیست

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۴:۰۲:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر خاک گلدان حاوی کوکوپیت و پرلیت است و این خاک برای این گیاه اصلا مناسب نیست. فیکوس ها به خاکی با بافت متوسط نیاز دارند ترکیبی از خاکبرگ و پیتماس یا خاکبرگ و کمی خاک باغچه برایاین گیاه مناسب است . همچنین این گیاه به محیطی با تهویه ی عالی و نور زیاد، نیاز دارد . اگر محیط شرایط مناسبی نداشته باشد و آبیاری به درستی انجام نشود ، این گیاه فورا دچار لکه برگی و بیماری قارچی و ریزش برگ شده و در نهایت گیاه از بین خواهد رفت . برای آبیاری باید زمانی که حدودا یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک بود آبیاری را انجام دهید و گیاه را در این فصل سیراب کنید. بعد از تعویض خاک ، گلدان را در محیطی با شرایط فوق قرار دهید . برگهای آسیب دیده را جدا کنید چون دیگر ترمیم نمیشوند.

۱۴۰۳-۰۵-۲۳ ۱۵:۵۸:۰۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@