پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مونا کوهنورد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۸-۰۵-۱۴۰۳

ریزش و زرد شدن برگهای فیکوس لیراتا ویژه

تعداد بازدید ۸۰

برگهای زیرین درخچه بعد از خرید شروع به جمه شدن به سمت پایین شد. ریزش پیدا کرد و برگها جمع و خشک می شوند. در محیط کار پشت نور غیر مستقیم نیز قرار دارد.

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۵:۴۵:۳۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت بوده است و در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید ؟

۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۲۰:۴۶:۰۵

مونا کوهنورد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۸-۰۵-۱۴۰۳

هر زمان که خشک میشد خاک و کاملا سیراب میکردم خاک رو. وای برگهاش ابتدا لک سفید می افته و بعد جمع و‌خشک میشه و میریزه

۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۶:۱۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تهویه ی نامناسب محیط و نوسان دمای محیط مهمترین عامل بروز این آسیب است . فیکوس ها گیاهانی هستند که به محیطی پرنور با تهویه ی عالی و دمای یکنواخت نیاز دارند. بهتر است گلدان را به محیط مناسبتری منتقل کنید . آبیاری را زمانی انجام دهید که حداقل یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و بعد گیاه را در این فصل سیراب کنید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید. بعد از منتقل نمودن گیاه به مکان مناسب یکبار به گیاه قارچ کش بصورت آبیاری بدهید . اینکار را در فضای باز و در محیط سایه انجام دهید . توجه داشته باشید که اگر محیط ن.هداری مناسب گیاه نباشد ، سمپاشی با قارچ کش موثر نبوده و اثری موقتی دارد و گیاه دوباره دچار این مشکل و ریزش برگها خواهد شد . گیاه روبروی کولر قرار نداشته باشد.آیا در زمان آبیاری، آب از ته گلدان خارج میشود؟

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش پنکونازول
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۰:۵۱:۲۵

مونا کوهنورد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۸-۰۵-۱۴۰۳

ته گلدان دارای زیر گلدانی است و دیده نمیشه، ولی چند عدد سنگ بینش دیروز قرار دادم تا هم آب خارج شده دیده بشه و هم اینکه حالت جزیره داشته باشه. در مورد تهویه هم یک اسپیلت داخل همین اتاق بروی دیوار کناری گلدان هست که گهگاهی روشن و خاموش میشه. قارچ کش هم داریم. که عکسش رو براتون ارسال میکنم. ممنون

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۷:۳۱:۱۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

منظور از تهویه ، استفاده از کولر نیست ، بلکه ورود هوای تازه به داخل محیط و تعویض هوای محیط است . بله میتوانید از قارچ کشی که دارید استفاده کنید . ایجاد فاصله بین زیرگلدانی و گلدان با سنگریزه کار درستی است و باعث میشود خاک ته گلدان زودتر رطوبتش را از دست بدهد .

۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۴۱:۱۲

مونا کوهنورد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۸-۰۵-۱۴۰۳

ممنون از شما فقط من تمام کارهایی که فرمودید رو انجام میدم. جای گلدان رو‌ عوض کنم؟! اینجا اتاق جلسه ما هست. دربش بازه و مدام هوا جریان داره. اگر فکر میکنید ببرمش توی اتاق جلسه جنوبی شرکت. اونجا اسپیلتی وجود نداره. دما همیشه ثابته و گرمه تقریبا. پنجره رو به خیابون اصلی داره. بنظرتون مناسبه؟ عکس اتاق جلسه دیگه رو براتون ارسال میکنم

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۵:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

باز بودن درب و جریان هوا مشکل تهویه را برطرف میکند اما نوری که از پنجره عبور میکند برای فیکوس کافی نیست و گیاه بعلت نور کم به مرور ضعیف و دچار ریزش برگ میشود .

۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۲۱:۳۱:۲۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@