پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

م. رضوی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۶-۱۴۰۳

چروکیدگی و لک قهوه‌ای ساقه‌، آویزون شدن برگها ویژه

تعداد بازدید ۵۸

درختچه فیکوس بلک که موقع خریداری در روز اول فروردین چند غلاف برگ داشت اما هیچکدوم باز نشدن و چون چند هزارپای کوچیک در خاک گلدون دیدم، یک هفته بعد گلدون و خاک رو عوض کردم که گلدون جدید زهکش پلاستیکی جدا داره و خاک قبلی کرم خاکی هم داشت. با حشره‌کش مخصوص دو نوبت سمپاشی شد و مشکل حل شد ولی به مرور زمان با آویزون شدن برگها و پس از کوددهی با آمینو، هیومیک، جلبک، بایورادیکانت در نوبت‌های مختلف، غلاف‌های رشد نکرده رو جدا کردم. گیاه روزی یکبار تهویه هوا داره اما نور زیادی نمیگیره ولی حتی وقتی برای مدتی در بالکن گذاشتم هم بهتر نشد. آبیاری تقریبا هفته‌ای یکبار بعد از خشکی کامل خاک و تست با سیخ چوبی، به شکل سیراب انجام میشه و یکی دو برگ هم خیلی کم زرد شد که دست زدم افتاد. امروز متوجه شدم که ساقه‌های بالایی چروکیده شده و لکه‌های قهوه‌ای دارند در حالی که دو سه هفته قبل با مانکوزب آبیاری شده.

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۱۴:۴۲:۳۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر آیا خاک گلدان سبک و حاوی کوکوپیت و پرلیت است؟

۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۲۲:۲۰:۴۸

م. رضوی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۶-۱۴۰۳

وقت شما هم به خیر، خاک گلدون بستر کاشت بهکام هست که زیرش لیکوپن ریخته شده

۱۴۰۳-۰۶-۱۱ ۲۲:۳۸:۰۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

فیکوس به خاکی با بافت متوسط نیاز دارد . این بستر خاکی که استفاده کردید اصلا برای این گیاه مناسب نیست . از ترکیب خاک باغچه و خاکبرگ استفاده کنید بافت خاک باید متوسط باشد . آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و بعد گیاه را در این فصل کاملا سیراب کنید. فیکوس ها به محیطی پرنور با تهویه ی عالی نیاز دارند و اگر محیط نگهداری شرایط ایده‌آل نداشته باشد فورا دچار ریزش برگ شده و از بین خواهد رفت .

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۱:۴۱:۲۷

م. رضوی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۶-۱۴۰۳

یعنی می‌فرمایید مشکل فقط نوع خاک بوده؟ من می‌خوام بدونم الان این گیاه تشنه مونده یا آب زیاد خورده؟ و آیا لکه‌های قهوه‌ای قارچ هست یا نه؟

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۳:۱۴:۱۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

مهمترین عامل افتادگی برگها ی گیاه تشنگی است اما نمیتوان تنها این عامل را علت اسیب دیدن گیاه معرفی کرد ، افراط و تفریط در آبیاری ، نامناسب بودن خاک و تهويه ی نامناسب محیط از مجموع عواملی هستند که باعث بروز لکه برگی و بیماری قارچی میشوند . اگر این موانع برطرف و اصلاح نشود ، استفاده از هرگونه سم یا ضد تنش و یا هر ماده ی دیگر نه تنها باعث بهبود حال گیاه نمیشود بلکه وضعیتش را وخیمتر میکند . اگر تهویه ی محیط مناسب نیست بهتر است ( بعد از انجام موارد بیان شده ) در بهار و تابستان گیاه را در تراس سایه ، نگهداری کنید .

۱۴۰۳-۰۶-۱۲ ۱۵:۵۲:۳۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@