پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

محمد عرفان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۶-۰۵-۱۴۰۳

برگ های بونسایم زرد شد و برگ های زرد و سبز باهم دارن به شدت میریزن ویژه

تعداد بازدید ۹۷

ببخشید میشه کمک کنید هر چند وقت یک بار بهش آب میدم ۱ ماه و نیم پیش خریدم خوب بود پر از برگ بود هی برگ هاش شرو به ریختن کرد ۲ بار هم بهش کود دادم

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۱۹:۲۴:۵۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۱:۱۲:۴۹

محمد عرفان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۶-۰۵-۱۴۰۳

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۱:۴۰:۳۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

محیط گیاه از نظر نور و تهویه چه وضعیتی دارد ؟

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۱:۵۲:۵۸

محمد عرفان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۶-۰۵-۱۴۰۳

نور مستقیم نداره ولی اتاق روشن هست یعنی تاریک نیست درب پنجره هم بازه برای تهویه هوا کلا منزل ما چون خونه جلوش ساختن نور مستقیم نداره ولی نور میاد داخل خیلی زیاد نیست به نظرتون نور رشد گیاه بگیرم مفیده؟

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۰۲:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

نور کم محیط یکی از عوامل ریزش برگها است . اما افراط و تفریط در آبیاری و تهویه ی نامناسب محیط هم از عوامل مهمی هستند که باعث ریزش برگها میشود. اگر نور محیط کم است از پرژکتور آفتابی برای تامین نور گیاه استفاده کنید. اما قبل از خرید پروژکتور ، مدتی آبیاری و تهویه را کنترل کنید و آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد میتوانید برای تست خشکی خاک از سيخ چوبی استفاده کنید و زمانی که حدودا یک سوم از خاک گلدان نسبتا خشک شده بود آبیاری را انجام دهید و به اندازه ای آب در گلدان بریزید که چند قطره از ته گلدان خارج شود. گلدان را به پنجره نزدیک کنید و اجازه دهید چند ساعت در روز هوای تازه دریافت کند . سطح خاک گلدان را کمی زیر و رو کنید و برگهای ریخته شده روی سطح خاک را بردارید و اجازه ندهید آب در زیرگلدانی جمع شود و زیرگلدانی را همواره خالی کنید و خشک نگه دارید. اگر ریزش برگها کند و یا متوقف نشد میتوانید از نور مصنوعی برای تامین نور گیاه استفاده کنید. آیا روی گیاه اثری از آفت مشاهده میکنید؟

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۱۴:۲۶

محمد عرفان

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۶-۰۵-۱۴۰۳

تشکر ممنون نه اثری نیست ولی برگ های گل قبلا لکه های قهوه داشت بعضی هاش ممکنه قارچ گرفته باشه؟ ببخشید الان من تقریبا ۷ روز پیش بهش آب دادم هنوز خاک گل خشک نشده به نظرتون خاکش رو عوض لازم نیست کنم یه خاک شل یا سبک تر بزارم؟

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۲۸:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

با توجه به اینکه ۷ روز پیش آبیاری انجام شده و خاک هنوز خیس است احتمالا یا زهکشی گلدان ایراد دارد و یا اینکه خاک از نظر زهکشی مشکل دارد . بله گیاه را حتما از خاک خارج کنید و وضعیت ریشه را چک کنید و بعد از خاکی با زهکشی خوب که حاوی کوکوپیت و پرلیت نباشد، و گلدانی کوچکتر متناسب با حجم ریشه استفاده کنید. ۳ الی ۴ سانت هم در ته گلدان لایه ی زهکش بریزید می توانید از پوکه درشت و تکه های زغال خرد شده برای لایه ی زهکش استفاده کنید. منفذ ته گلدان هم اگر کوچک است آنرا بزرگتر کنید و بعد لایه ی زهکش بریزید.

۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۲:۵۰:۰۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@