پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۴۷

سلام روز بخیر زیر گلدون زاموفیلیای من وقتی گلدون و بلند میکنم کرم های ریز و سفید شفاف هستند هر بار که زیرگلدونی رو میشورم و گل و آبیاری میکنم میبینم بازم هستن، رشد زاموفیلیام متوقف شده و یکی از ساقه ها چروک شده و برگهاش از پایین دارن زرد میشن و یکی دیگه از ساقه ها هم خشک شد که قیچی کردم الان 4 من شاخه بزرگ و کوچیک دیگه هستن که رشدی ندارن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانش هستم

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۱۴ ۱۲:۱۴:۱۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر آخرین باری که خاک یا گلدان تعویض شده چه زمانی بوده ؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۴ ۲۲:۱۵:۰۴

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

وقت شما هم بخیر حدودا یکسال و نیم قبل زمانیکه خریدمش البته خاکش اصلا آب و نگه نمی داره و کمترین مقدار رو هم پس میده

۱۴۰۳-۰۷-۱۴ ۲۲:۲۳:۳۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاه را از خاک خارج کنید و وضعیت ریشه را چک کنید اگر ریشه دچار پوسیدگی است یا خشک و آسیب دیده است، قسمتهای آسیب دیده را حذف کنید و مجددا گیاه را در خاک تازه و گلدانی کوچکتر با عمق کمتر ( متناسب با حجم ریشه ) بکارید . از خاکی با زهکشی خوب استفاده کنید . ۵ سانت از ته گلدان را نیز لایه ی زهکش بریزید می توانید از پوکه درشت و تکه های زغال برای لایه ی زهکش استفاده کنید. آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد و گلدان را در محیطی با تهویه ی عالی و نور متوسط قرار دهید. گلدان در کنار سیستم صوتی و تصویری و یا نزدیک به آشپزخانه قرار نداشته باشد . ساقه ی چروک شده را نیز اگر آسیب دیدگی اش زیاد است ، حذف کنید .

۱۴۰۳-۰۷-۱۵ ۱۸:۰۶:۵۸

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

سپاس از شما لطفا میفرمایید که آیا همه شاخه های زاموفیلیا ک در یک گلدان با هم هستن رو از خاک جدا کنم و در خاک و گلدان جدید بکارم یا فقط همین یک شاخه ک چروک شده را جدا کنم؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۵ ۲۰:۰۳:۳۴

کاربر

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۱۱-۰۷-۱۴۰۳

همینطور لطفا میفرمایید که بعد از تعویض خاک و گلدان میتونم از کود جلبک دریایی استفاده و تقویتش کنم؟ یا اینکه کود دیگری رو توصیه میفرمایید؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۱۲:۲۳:۰۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله کلا گیاه را از خاک خارج کنید . و در خاک جدید بکارید . خیر فعلا از هیچ نوع کودی استفاده نکنید تا تنش گیاه به مرور و با نگهداری مناسب ، برطرف شود . کود جلبک برای این گیاه مناسب نیست . برای کوددهی فقط ماهی یکبار از کودهای پتاس و فسفر بالا و کلات آهن ماهی یکبار از بهار تا اواسط پاییز و به تناوب استفاده کنید. اما فعلا از کوددهی خودداری نمایید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10 کود NPK 12-12-36 کلات آهن
۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۱۴:۳۱:۱۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@