پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

فاطمه سرکاری

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۷-۱۴۰۳

سفیدک برگ نخل یوکا ویژه

تعداد بازدید ۴۳

سلام وقتتون بخیر حدود دو ماهه که نخل یوکا خریدم و بسیار حالش خوب بود و برگ‌های جدید میداد. هر ده روز یک بار یک لیتر آب میدادم بهش. حدود دو هفته پیش سفیدک‌هایی روی برگ‌های جدیدش دیدم و تمیز کردم اما برگ‌ها شروع به زرد شدن کردن. الان این سفیدکها روی همه برگ‌های جدید نشسته و نگران گیاهم هستم. تو سوالات دیدم که مشکل مشابه بوده و فرمودین قارچ گرفته و به خاطر سرما و رطوبت هستش. ممنون میشم برای از بین بردن اینها بفرمایین باید چیکار کنم و دمای خونه رو روی چند نگه دارم

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۱۵ ۲۳:۵۳:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر محیط گیاه از نظر تهویه چه وضعیتی دارد؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۱۴:۲۱:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لطفا یک عکس کامل از گیاه و محل قرار گیری آن ارسال کنید

۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۱۴:۲۲:۰۷

فاطمه سرکاری

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۷-۱۴۰۳

گوشه سالن هستش که پنجره بازه و تا هوا جریان داره. البته این مدت که هوا سرد شد، پنجره بسته شده بود

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۱۴:۳۲:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

یوکا گیاهی بیرونی و مناسب فضای ازاد است ، این گیاه بسیار نوردوست است و از نظر تهویه نیز بسیار پرتوقع است اگر میخواهید از آن در محیط های داخلی نگهداری کنید باید محیط از نظر نور و تهویه شرایط متناسب با این گیاه داشته باشد. بروز سفیدک روی برگها حاکی از عدم تهویه ی مناسب میباشد . همچنین قرار دادن گیاهان در مجاورت دستگاه‌های صوتی و تصویری به مرور باعث آسیب دیدن گیاهان میشود. گلدان رل به کنار پنجره ی نورگیر منتقل کنید و حداقل چند ساعت در روز پنجره را باز بگزارید تا هوای تازه به گیاه برسد. غبارپاشی را فعلا متوقف کنید . سفیدکها را با دستمال بدون پرز ، پاک کنید . نیازی به استفاده از قارچ کش نیست زیرا اگر شرایط محیطی بهبود نیابد استفاده از قارچ کش موثر نخواهد بود. آبیاری را تنها زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد با توجه به سایز و عمق گلدان بهتر است اجازه دهید حداقل نیمی از خاک گلدان نسبتا خشک شود و بعد آبیاری را انجام دهید و به اندازه ای آب در گلدان بریزید که چند قطره از ته گلدان خارج شود. زیرگلدانی را همواره خالی کنید و آنرا خشک و تمیز نگهدارید.

۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۱۵:۲۴:۰۶

فاطمه سرکاری

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۷-۱۴۰۳

اگر محیطش رو عوض کنم دیگه نمیزنه اینهارو؟ یا باید بعد از اون قارچ کش استفاده کنم؟ یه سوال دیگه این شپشک آردآلوده یا سفیدک؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۲۱:۴۹:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر محیط از نظر تهویه و نور برای گیاه مناسب باشد دیگر سفیدک سطحی ظاهر نمیشود . و حالت کمرنگ شدن برگهای بالایی هم برطرف خواهد شد . بله سفیدک سطحی است که نوعی بیماری قارچی است . شپشک آردآلود حالت پنبه ای و کشدار است.

۱۴۰۳-۰۷-۱۶ ۲۲:۵۷:۳۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@