پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

س

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۷-۱۴۰۳

پژمرده شدن بونسای ویژه

تعداد بازدید ۴۹

سلام وقتتون بخیر گلدون بنسای من حدود ۴ سالش هست. پارسال چون داشت زرد و خشک میشد، خاکش رو عوض کردم. بعد از اون برگهاش ریز شده و حالت پژمرده داره. جاش پشت پنجره شرقی هست‌. نور تقریبا مناسبه ولی آفتاب نیست. هفته ای یکبار بهش آب میدم که (میزارم تقریبا خاکش خشک بشه)

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۱۷ ۰۹:۲۸:۳۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید؟ نور پنجره ی شرقی برای این گیاه کافی نیست . گلدان را به کنار پنجره ی جنوبی منتقل کنید .

۱۴۰۳-۰۷-۱۷ ۱۳:۵۳:۰۲

س

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۷-۱۴۰۳

در هر هفته حدود ۱ لیوان اب بهش میدم پشت پنجره شمالی هست ( نه شرقی) و متاسفانه در منزل نور جنوب ندارم منتها تا قبل از این، در جایی با نور کمتر از این هم بود و حالش خوب بود. به خاکش ربط نداره؟ خاکش از این خاکهای آماده سبک هست که با خاک برگ و ...مخلوط شده

۱۴۰۳-۰۷-۱۷ ۱۴:۴۱:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

معمولا کوچک شدن و ریزش برگها بعلت نور کم و کمبود مواد غذایی است اگر خاک گلدان فقط کوکوپیت و پرلیت باشد گیاه باید تغذیه شود هرچند بهتر است این خاک تعویض شده و از خاکی که حاوی کوکوپیت و پرلیت نباشد استفاده کنید زیرا احتمال پوسیدگی در این نوع خاکها بالا میرود . بهتر است از ترکیب خاک برگ و مقدار بسیار کمی پیتماس استفاده کنید . برای تامین نور مورد نیاز گیاه میتوانید در بهار و تابستان که گیاه در اوج رشد قرار دارد امرا در تراس قرار دهید و با شروع فصل سرما که رشد گیاه کندتر است انرا به داخل منتقل کنید . استفاده از کودهای پتاس و فسفر بالا برای تقویت و استحکام گیاه توصیه میشود. کوددهی را ماهی یکبار از بهار تا اوایل پاییز و به تناوب انجام دهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10 کود NPK 12-12-36
۱۴۰۳-۰۷-۱۷ ۲۱:۵۶:۱۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

آیا روی گیاه اثری از آفت مشاهده میکنید؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۷ ۲۱:۵۶:۴۳

س

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۷-۱۴۰۳

خیر.

۱۴۰۳-۰۷-۱۷ ۲۳:۲۰:۵۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بسیار خوب ، اقدامات بیان شده در کامنت فوق را انجام دهید .

۱۴۰۳-۰۷-۱۸ ۱۰:۲۷:۰۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@