پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

زمانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۷-۱۴۰۳

زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۲۶

سلام و وقت بخیر، دو تا از شاخه های گیاه زاموفیلیای من تغییر رنگ دادن و برگ هاش دارن میریزن، زمانی که گیاه رو خریدی کردم ترکیبی از زاموفیلیای سبز و بلک بود و این اتفاق برای بلک ها افتاده، از زمان خریداری تا الان که حدود ۵ الی ۶ ماه میشه به جز آب چیز دیگری اصلا به گیاه ندادم، آبیاری هم زمانی داده میشه که خاک گیاه خشک باشه چک میکنم با یک سیخ چوبی و بعد آبیاری انجام میدم، آب هم به قدری داده میشه که از زیر گلدون خارج میشه، دوتا پاجوش هم زده به تازگی، میخواستم بدونم مشکل گیاهم چیه و باید چیکار کنم ، ممنون از راهنماییتون

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۴:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . جوانه های زامیفولیا بلک در ابتدا سبز هستند و بعد به مرور تغییر رنگ داده و تیره رنگ میشوند . اما این ساقه ای که به رنگی غیر عادی تغییر رنگ داده نشان از اینست که گیاه در معرض پوسیدگی یا بیماری قارچی است. در هر نوبت آبیاری، تا چه عمقی از خاک را از نظر خشکی تست میکردید؟

۱۴۰۳-۰۷-۱۸ ۱۷:۴۸:۰۵

زمانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۷-۱۴۰۳

تا آخر گلدان سیخ چوبی را میبرم همیشه، البته از کناره ها همیشه این کار رو انجام میدم، باید چیکار کنم الان؟ خیلی نگران گلم هستم، البته زمانی هم که گل را خریداری کردم دیدم چند تا از برگ ها تغییر رنگ داشتند ولی کم بود

۱۴۰۳-۰۷-۱۸ ۱۸:۰۴:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بهترین کار اینست که گیاه را از خاک خارج کنید و وضعیت ریشه را چک کنید اگر ریشه دچار پوسیدگی یا هر آسیب دیگری بود ، قسمتهای آسیب دیده را جدا کنید بعد گیاه را مجددا در خاک تازه بکارید ( از خاک قبلی استفاده نکنید) . اگر خاک مرطوب بود ابیاری را چند روز بعد و زمانی که خاک رطوبت اش کم شد انجام دهید . برای تست خشکی خاک گلدان نباید ملاک کناره های گلدان باشد . باید سیخ چوبی را دور از کناره ها در خاک قرار دهید تا بتوانید خشکی خاک را تست کنید . زیرا خاک کناره های گلدان زودتر خشک میشود و ممکنست وسط خاک هنوز خیس باشد و به اندازه‌ی کافی رطوبت داشته باشد . برای زامو فیلیا بهتر است حداقل نیمی از خاک گلدان در عمق نسبتا خشک شده باشد و بعد آبیاری را انجام دهید . زهکش ته گلدان هم بسیار امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد . حداقل ۵ الی ۷ سانت لایه ی زهکش برای گلدانهایی با ارتفاع حدود ۲۰ سانت لازم و ضروری است. از پوکه درشت و تکه های زغال برای لایه ی زهکش استفاده کنید. گلدان را در مجاورت آشپزخانه یا سرویس بهداشتی یا سیستم صوتی و تصویری قرار ندهید. فعلا از هیچ نوع ماده تقویتی یا سم استفاده نکنید .

۱۴۰۳-۰۷-۱۸ ۲۲:۰۹:۰۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@