پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

زرد شدن برگ انجیری ویژه

تعداد بازدید ۳۰

سلام وقتتون بخیر من یک گلدان برگ انجیری ماه پیش خریدم بهمراه یک کود اسید آمینه و یک کود جلبک دریایی و یک آهن. هفته ای یکبار که باید آبیاری میکردم با یکدوم اینها آبیاری کردم. یکبار اسیدآمینه در یک لیتر آب و هفته بعد جلبک دریایی در یک لیتر آب و هفته بعد آهن در یک لیتر اب. ولی طی سه بار آبیاری طی این سه هفته برگهاش زرد شده و داره میریزه .دوتا برگ هم حاشیه اش داره زرد میشه . حتی برگ تازه و جوانه زده اش کاملا زرد شده. نور خونمون کمه و کلا از صبح برق روشن می کنیم. هفته ای یکبار هم راستی برگهاش رو آب‌پاشی کردم. آب که به گلدونم میدونم هیچ آبی از زیرش درنمیاد. خود باغبون گلدان رو برام درست کرد و گفت یک لیتر آب بده. یک سیخ چوبی هم در گلدون تا ۱۰ سانت درخاک گذاشتم تا کمی خشک شد آب بدم . اما درهرحال برگهاش زرد شده. چه کار کنم حالش خوب شه؟ با کمترین هزینه آیا ریشه پوسیده و چیکار میتونم کنم؟ خواهشا راهنماییم کنید

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۲۳ ۱۶:۴۴:۵۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر بعلت کوددهی بیش از اندازه گیاه دچار تنش و مسمومیت شده . چاره ای جز این ندارید که به گیاه فرصت دهید تا از این تنش عبور کند . برگ انجیری از نطر تغذیه گیاهی کم توقع است اما از نظر نور و تهویه بسیار پرتوقع است و باید حتما در کنار پنجره ی نورگیر نگهداری شود . کلا هر گیاهی که از گلفروشی خریداری مینمایید حدودا تا چند ماه نیازی به تغذیه ی مصنوعی ندارد . همچنین تغذیه ی گیاهان آپارتمانی که به مواد غذایی نیاز دارند باید در فصل رشد یعنی بهار و تابستان آنهم دو هفته یکبار ( در صورت نیاز گیاه ) انجام شود . کوددهی بیش از اندازه باعث زردی و آسیب دیدن برگها و توقف رشد و مسمومیت گیاه میشود . برگ انجیری به کود جلبک نیازی ندارد . گلدان را به کنار پنجره ای با نور ملایم قرار دهید . پنجره را حداقل نیمی از روز باز بگزارید تا هوای تازه به گیاه برسد. برگهای زرد را جدا کنید . خاک را کمی آبشویی کنید تا آثار کود باقیمانده در خاک شسته شود . اگر خاک گلدان کوکوپیت و پرلیت باشد که باید کلا خاک را تعویض کرده و از خاکبرگ استفاده کنید. فعلا از هیچ نوع کود یا ضد شوک یا سم و موادی از این قبیل استفاده نکنید .

۱۴۰۳-۰۷-۲۳ ۲۱:۰۱:۱۳

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

ممنونم چطوری باید خاکشویی کنم . برگهای زرد رو از ساقه بزنم یا ریشه یا فقط سر برک رو بکنم. نمیدونم جنس خاک چیه و الان چندتا برگم هم دورهاش انگار سوخته و سیاه شده و چندتا لک سیاه سوختگی آورده... ?

۱۴۰۳-۰۷-۳۰ ۲۰:۵۷:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

کمی از خاک را کف دستتان بریزید و عکس ارسال کنید . بله برگهای زرد و سیاه شده را کاملا جدا کنید چون دیگر ترمیم نمیشوند . اگر خاک گلدان حاوی کوکوپیت و پرلیت باشد خاکشویی وضعیت گیاه را وخیم تر میکند .

۱۴۰۳-۰۷-۳۰ ۲۲:۲۴:۴۹

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۳-۰۷-۱۴۰۳

۴ تا برگ دیگه هم زرد شد و یکی حاشیه و وسطش سیاه شده کلا ۴ ۵ تا برگ سالم مونده که همونا هم میترسم تا یکی دو روز دیگه زرد شن لطفا بگید چیکار کنم گیاه بیچاره کلی هزینه کردم یکماه هم تو خونه ام دوام نیاورد ???

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۸-۰۵ ۲۲:۵۴:۱۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاهان را ( از نظر گونه و سایز ) باید متناسب با محیطی که دارید خریداری نمایید . در غیر اینصورت گیاه با محیط سازگار نمیشود و به مرور از بین خواهد رفت . محیطی که این گیاهی با این سایز را در آنجا قرار داده اید اصلا مناسب نیست . گلدان را به فضایی با تهویه ی بهتر و فضای باز تر ، منتقل کنید.

۱۴۰۳-۰۸-۰۶ ۰۰:۱۹:۳۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@