پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

الهام خلج

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

ریزش و کوچک شدن برگهای جدید بونسای ویژه

تعداد بازدید ۸۲

بونسای مورد نظر ، ابتدا بسیار پربرگ بود ، اما حدود یک ماه است که برگها خزان شدند و برگهای جدید اصلا بزرگ نمیشوند و گیاه پر برگ نمی شود ، آثار قهوه ای رنگی نیز روی برگها مشاهده می شود

تصویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ۱۱:۰۴:۵۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت است ؟ محیط گیاه از نظر نور و تهویه چه وضعیتی دارد؟ آیا به گیاه کود هم میدهید؟

۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۲:۴۷

الهام خلج

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

درود بر شما ، به دلیل گود بودن گلدان تقریبا هفته ای یکبار سطح خاک خشک می شود و آبیاری میکنم ، از نظر نور ، نور کافی دارد ، عکس از محیط ارسال کردم ، در خصوص کود هم سه هفته ی پیش کود -20-20-20 دادم ، دستگاه بخور سرد هم برای رطوبت بخشی در اتاق روشن هست

تصاویر ارسالی
۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ۱۶:۴۰:۰۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گلدان را به پنجره نزدیکتر کنید این میزان نور برای این گیاه کم است . اگر خاک گلدان بافتش به گونه ایست که اب دیر از ان خارج میشود یا اینکه دیر خشک میشود باید خاک را تعویض کنید چون از زهکشی خوبی برخوردار ایست . برای تقویت این گیاه بهتر است از کود کلات آهن استفاده کنید البته کوددهی باید در فصل رشد ( بهار و تابستان ) انجام شود . بهتر است این گیاه در کنار پنجره ی جنوبی و آفتابگیر قرار داده شود و حداقل نیمی از روز ، پنجره ها برای تعویض هوا باز باشد . استفاده از بخور را متوقف کنید.آیا روی گیاه ، زیر و روی برگها و یا در برگهای جوان اثری از آفت ( غیر از لکه هایی که به آن اشاره کردید) مشاهده میکنید ؟

۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ۱۸:۴۲:۱۰

الهام خلج

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۲۴-۰۷-۱۴۰۳

درود بر شما و سپاس از پاسخگویی گلدان رو به پشت پنجره ی جنوبی با نور کامل منتقل کردم خیر اثری از هیچ گونه آفتی نیست و فقط بعضی از برگها لکه های سیاه دارند ، زهکشی خاک بسیار خوب است و به محض آبیاری ، آب از زیر گلدان خارج می شود ، به نظرتون امروز نوبت کود 20-20-20 تمامی گیاهانم هست ، به این گیاه هم کود بدم یا خیر ؟

۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۰۹:۵۳:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

کوددهی را متوقف کنید . زیرا اکثر گیاهان فصل رشد خود را سپری کرده اند . و چون کمکم رشدشان کند و یا متوقف میشود نیازی به کودهای ازته ندارند . میتوانید کوددهی را مجددا در بهار آغاز نموده و تا اواخر تابستان ادامه دهید .

۱۴۰۳-۰۷-۲۵ ۱۳:۲۰:۴۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@