پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سحر یارعلی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

بونسای ویژه

تعداد بازدید ۱۴۳

سلام بونسای من از مدتی قبل قارچ گرفت و سه دوره قارچ کشی کردم و برگ ها کامل از بین رفت و ریزش پیدا کرد،لعد از مدتی جوانه های جدید دراورد و حالشون خوب بود تا اینکه اوناهم در همون سایز متاسفانه طوری که در عکس مشخصه خشک شدن و تنه داره چروک میشه ابیاری وقتی تقریبا کل خاک خشک میشه انجام میدم ولی تشنگی تحمل نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید که براش چکار کنم گلدونشم اول فصل عوض کردم

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۰۸:۵۲:۳۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر متاسفانه گیاه وضعیت خوبی ندارد . از قسمتهایی از ساقه که چروک نیست قلمه بگیرید و در ماسه ی نرم بکارید . چون قسمت بالای گیاه هنوز چروک نشده ممکن است ریشه دار شود البته به شرطی که آوند سالم مانده باشد و آسیب ندیده باشد .

۱۴۰۲-۰۳-۲۵ ۰۷:۱۲:۵۳

سحر یارعلی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

مشکل چیه که اینطوری شده چون برگ جدید هم داده بود اما خراب شدن یکباره کل گیاهو نمیشه توی آب بذارم؟

۱۴۰۲-۰۳-۲۵ ۰۹:۲۲:۳۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

نامساعد بودن شرایط محیطی ، خاک نامناسب و آبیاری نادرست میتواند گیاه را دچار بیماری کند و به گیاه آسیب برساند . میتوانید کل گیاه را در اب قرار دهید اما ممکن است احتمال پوسیدگی بالا رود بهتر است فقط قسمت سالم را در اب قرار دهید .

۱۴۰۲-۰۳-۲۶ ۰۹:۲۵:۱۶

سحر یارعلی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

گیاهو از خاک خارج کردم و ریشه ها اصلا حالت پوسیدگی نداشتن و رنگشون کرمی و نارنجی رنگ بود فقط قسمت چسبیده به ساقه حالت خزه دار بود یعنی انگار ریشه های فوق العاده ریزی داشت و از بین اونا ریشه های سفید رنگ بیرون اومده بود امکان داره این چروک شدن بخاطر قرار گرفتن در مسیر کولر ابی به وجود اومده باشه؟

۱۴۰۲-۰۳-۲۶ ۱۲:۰۵:۲۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله اگر روبروی کولر بوده باشد میتواند دچار آسیب شود البته تا این حد چروک شدن آنچنان به کولر ارتباطی ندارد . بهر حال فعلا گیاه را داخل آب قرار دهید.

۱۴۰۲-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۸:۱۷
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@