پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

رضایک

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

سانسوریا ویژه

تعداد بازدید ۲۲۴

من سانسوریام با اینکه خاک خوب داره و نور غیر مستقیم خوب میخوره اما جوانه جدید نمیزنه . گیاهم خیلی بلنده ۲ تا گلدان دارم یکیش خیلی شمشیری صاف وایساده ولی این همش کج میشه و برگ ها سفت نیستن کود چی بدم یا چه کار بکنم ؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۵:۰۲:۲۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . برای تقویت و استحکام برگها میتوانید از کود کلات آهن استفاده کنید البته کودهای پتاس و فسفر بالا هم علاوه بر تقویت ریشه و سلامت کلی گیاه ، به استحکام و پاجوش دهی کمک میکنند . اما نکته ی مهم اینست که سانسوریا زمانی شروع به پاجوش دهی میکند که ریشه ها در هم فشرده و در گلدان ، متراکم ، شده باشند . سانسوریا ی شمشیری به مرور به بستن برگها ، نیاز پیدا میکنند تا ایستایی ِ لازم را داشته باشند . سعی کنید گلدان در محلی که رفت و آمد زیاد است، قرار نداشته باشد .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10 کود NPK 12-12-36 کلات آهن
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۲۲:۱۶:۱۶

رضایک

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

میزان مصرف چطوری باید باشه برای این کود ها ؟

۱۴۰۲-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۱:۰۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

طبق دستوری که روی بسته بندی درج شده مصرف کنید .

۱۴۰۲-۰۳-۲۸ ۰۹:۰۵:۴۶

رضایک

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

روی بسته نوشته یکیش رو ۲ هفته یکبار ولی رو کلات آهن ننوشته چند وقت یکبار نوشته هنگام رنگ پریدگی اما تا کی و چند وقت یکبارش رو ننوشته من گلدانم بزرگه زیاد آب میدم بهش میگنده گیاهم اینارو نوشته هرکدام رو تو یک لیتر آب یعنی همه یک لیتر رو بدم یا به اندازه نیاز بدم ؟

۱۴۰۲-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۴:۴۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

به اندازه ی نیاز گیاه بدید . کلات آهن را ماهی یکبار بدید برایش کافیست .

۱۴۰۲-۰۳-۳۰ ۰۹:۲۱:۳۵

رضایک

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

سلام مجدد من کودها رو دادم به گیاه اما همچنان برگ ها اینجوری میشه و گیاه خراب میشه چیکارش کنم؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۲:۳۸:۴۸

رضایک

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۳-۱۴۰۲

سوال دیگه ای که داشتم اینه که گلدان من بزرگ هست تو مقاله خودتون نوشته بودید انقدر آب بدید که آب از کف گلدان بزنه بیرون باتوجه به اینکه سانسوریا آب زیادی نمیخواد و ریشه خیلی بلندی نداره من این کار رو بکنم یا هر دوهفته که آب میدم مقدار کمی آب بدم ؟

۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۲:۴۷:۲۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

با توجه به بزرگ بودن گلدان و اینکه زهکشی گلدان به چه صورت انجام شده باید آبیاری را انجام دهید . معمولا بهتر است قبل از هر نوبت آبیاری، حتما خاک را تست کنید و از خشک بودن نسبی خاک اطمینان حاصل کنید و بعد آبیاری را انجام دهید . با توجه به عکسی که ارسال کرده اید یا جنس گلدان یا بافت خاک و زهکشی گلدان ، ایراد دارد و گیاه در معرض بیماری قارچی است . ضخیم بودن دیواره ی گلدان ، میتواند باعث شود که خا‌ک رطوبت را دیرتر از دست بدهد و تهویه به خوبی انجام نشود . اگر این روند زرد شدن ادامه پيدا کرد، حتما گیاه را از خاک خارج کنید و یک سوم گلدان را لایه ی زهکش ، ترجیحا" تکه های زغال به همراه پوکه درشت و یا تکه های سفال خرد شده بریزید . سوراخ زهکش ته گلدان را هم بازتر کنید یا تعدادش را بیشتر کنید و بعد گیاه را بکارید و اولین آبیاری را با قارچ کش انجام دهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش (Fungicide)
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۲۳:۰۳:۵۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@