پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

عاطفه فرهادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۴-۱۴۰۲

کرم پادار خاک دیفن ویژه

تعداد بازدید ۳۹۸

سلام وقت بخیر چند وقتیه یه چیز شبیه کرم ولی با یه عالمه پا از گلدون میان بیرون رنگشون سیاه و قهوه ای اندازه قدش یه بند انگشته الان رفتم خاکشو یکم زیرو رو کردم دیدم یه کرمای خیلی کوچولوی سفید رنگ داخل خاکه نزدیکه به ساقه،نتونستم عکس بگیرم ازش شرایط دمای خونه اینکه خونه ما خیلی کوچولوعه ،دیفن هرجا باشه در معرض کولر گازیه ، و اینکه ما نصف روز خونه نیستیم خونه و کولر خاموشه بعدظهر تا فردا صبحش روشنه آبیاریشم میذارم سطح خاک که خشکه خشک شد آب میدم بهش تقریباغرقاب میکنم فک میکنم سه روزی یه بار میبرم تو ایوان آبیاریش میکنم و برمیگردونمش چرا نمیشه عکس بیشتر گذاشت😕

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۴:۴۲:۳۳

عاطفه فرهادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۴-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۴:۴۹:۱۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر شرایط محیطی که بیان فرمودید برای گیاه مناسب نیست . رطوبت زیاد و دمای بالا و تهویه ی نامناسب محیط، باعث فعالیت این کرمها و هزارپا ها شده . اگر ایوان کاملا سایه است میتوانید گلدان را به تراس یا ایوان منتقل کنید آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد میتوانید با سیخ چوبی خشکی خاک را تست کنید. برای از بین بردن این حشرات هم از سم دیازینون استفاده کنید .سمپاشی را در داخل منزل و در معرض نور زیاد ، انجام ندهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon) سم مالاتیون (Malathion)
۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۲:۳۹

عاطفه فرهادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۴-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۳:۳۵

عاطفه فرهادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۴-۱۴۰۲

آخه کولر گازی که رطوبت زیاد نداره اتفاقا رطوبت محیط رو میگیره، تهویه م چون مدام در حال رفت و آمدیم در اتاق باز میشه گاهی هم خودمون در رو باز میذاریم هوا رد و بدل میشه جایی نیست دیگه تو خونه ببرمش ایوون هم که قشنگ جلو آفتابه راه حل دیگه نداره؟

۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۴:۵۸:۴۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

مسئله رطوبت ، فقط مربوط به کولر نیست . آبیاری هم بیش از اندازه انجام میشود . با چند بار باز و بسته کردن درب تهویه ی محیط به درستی انجام نمیشود و گیاه اصلا نباید در محیطی کاملا بسته قرار داشته باشد . اگر محیط یا اتاقی دارید که شرایط بهتری از نظر تهویه دارد گلدان را به انجا منتقل کنید . بهر حال شرایط محیطِ فعلی ، و نحوه ی آبیاری تان ، برای رشد این جانوران بسیار مناسب بوده و باعث فعالیت آنها شده است .

۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۵:۳۰

عاطفه فرهادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۴-۱۴۰۲

این هزارپاها چه آسیبی به دیفنم میزنه؟ و اون برگهایی که روشون سوخته باید چیکارش کرد؟ میشه کلا ببرم خاکشو عوض کنم؟؟ و اینکه برای پهن شدن برگها و سرحال بودنش چه داروهایی تجویز میکنید؟ ممنونم میشم پاسخ بدید

۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۱:۴۷

عاطفه فرهادی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۶-۰۴-۱۴۰۲

من منتظر پاسختون هستم...

۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۰۸:۲۹:۰۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

هزارپا و کرم خاکی آسیبی به گیاهان نمیزنند . اما برخی کرمها و لارو حشرات میتوانند به گیاه آسیب بزند که با سمپاشی میتوانید انها را رفع کنید . سوختگی روی برگهای آسیب دیده ترمیم نمیشود و به مرور میتوانید برگهای آسیب دیده را جدا کنید. نور مناسب و کافی ، خاک مغذی یا کوددهی با کودهای کامل میتواند باعث سلامت و سرحال شدن گیاه شود .اگر بافت خاک مناسب نیست میتوانید خاک را تعویض کنید و از خاکبرگ به همراه کمی پیتماس استفاده کنید .

۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۲۱:۲۰:۳۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@