پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

محبت کاظمینی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۴-۱۴۰۲

چرا برگ‌های لیراتا لکه‌های سیاه می‌زنه؟ ویژه

تعداد بازدید ۱۳۲

سلام وقت بخیر، من یک ماهه پیش فیکوس لیراتا خریدم، متاسفانه تو خونه متوجه دوتا لک سیاه روی یکی از برگ‌ها شدم. به گلفروشی نشون دادم و گفتن قارچه چون وسطشم تاول زده و سوراخ شده. مانکوزب رو سه بار آبیاری و غبارپاشی کردم. ولی مشکل حل نشده و ظاهرا به بقیه برگ‌ها سرایت کرده. گلدان جلوی پنجره جنوبی هست و تهویه هوا خوبه، آبیاری هم حدودا ۵ روز یکبار وقتی خاکش خشک میشه انجام میشه و بعد یکم آب از گلدان خارج میشه.

۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۱۵:۳۵:۲۲

محبت کاظمینی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۴-۱۴۰۲

برگ‌ها به این صورتن

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۰۷ ۱۵:۵۶:۵۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. فیکوس ها به محیطی با تهویه ی عالی نیاز دارند و اکثرا" چون تهویه در محیط های داخلی ( به اندازه ای که مورد نیاز فیکوس باشد ) تامین نمیشود بنابراین اکثر فیکوسها در داخل آپارتمان دچار مشکل میشوند . بهتر است اگر تراس دارید گلدان را در بهار و تابستان ، در تراس و در محیطی کاملا سایه قرار دهید ، آبیاری را در نیمه ی اول سال ، همزمان با خشک شدن نسبی خاک انجام دهید ، بهتر است آبیاری را در عصر ، انجام بدید و گاهی اوقات همزمان با آبیاری ، برگها را هم شست و شو دهید تا گیاه از کنه در امان بماند . از اوایل پاییز گلدان را به داخل منتقل کنید . و آبیاری را کمتر کنید .

۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۲:۴۳:۱۸

محبت کاظمینی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۷-۰۴-۱۴۰۲

پس یعنی مشکل قارچی یا باکتریایی نداره؟ تراس خیلی خیلی گرمه الان، اگه پنجره رو چندبار در روز باز کنم براش کافی نیست؟

۱۴۰۲-۰۴-۰۸ ۱۴:۱۲:۴۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

در این فصل چون گیاه در حال رشد است به هوای تازه نیاز دارد .گیاه در محیط داخل ، دچار لکه برگی و بیماری قارچی میشود اما استفاده از قارچ کش ، اگر محیط بصورت قبل باشد تاثیر چندانی ندارد و یا اثر آن کوتاه مدت است . گرما را دوست دارد اما بهتر است در تراس و محیطی کاملا سایه قرار داده شود تا گیاه دچار سوختگی برگ ناگهانی ، در اثر نور مستقیم ، نشود . با سرد شدن هوا میتوانید گلدان را به داخل منتقل کنید . اگر بخواهید آنرا در داخل نگه دارید باید در طول روز پنجره ها باز باشد که این با توجه به گرمای هوا و نیاز به استفاده از کولر امکانپذیر نمیباشد . میتوانید یکبار از قارچ کش استفاده کنید اما باید محیط را با توجه به نیاز گیاه تغییر دهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش (Fungicide)
۱۴۰۲-۰۴-۰۹ ۲۰:۵۳:۱۷
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@