پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

امین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۴-۱۴۰۲

زرد شدن نوک و حاشیه برگ سانسوریا ویژه

تعداد بازدید ۱۹۲

درود، سانسوریای من نوک برگش زرد میشه و رشد برگ متوقف میشه و حاشیه برگ ها هم از بالا هم زرد میشن میخواستم بپرسم چه محصولی پیشنهاد میدهید برای این مشکل و پاجوش زدن و تقویت گیاه هفته ای کیبار اب میدم و تا الان هیچ کودی بهش ندادم پشت پنجره جنوبی اتاق نور سایه افتاب است

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۱۸:۳۳:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . این مشکل میتواند در اثر نوسان دما و آبیاری نادرست و تهویه ی نامناسب محیط ايجاد شود. اگر در اوقاتی از روز مخصوصا حوالی ظهر گیاه در محیط بسته و بدون تهویه قرار داشته باشد برگها دچار مشکل خواهند شد . اگر خاک گلدان کوکوپیت و پرلیت است انرا با خاک مخصوص سانسوریا و یا خاکبرگ تعویض کنید . آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد میتوانید برای تست خشکی خاک از سیخ چوبی استفاده کنید وقتی یک سوم خاک خشک بود انگاه آبیاری را انجام دهید . برای پاجوش زدن میتوانید از کود فسفر بالا استفاده کنید هر دو هفته یکبار از بهتر تا اواخر تابستان . البته گلدان اگر نسبت به حجم ریشه ، زیادی بزرگ باشد ، پاجوش دهی با تاخیر انجام میشود . زیرا گیاه ابتدا باید ریشه هایش در گلدان پر شده و فشرده شود و بعد وارد فازِ پاجوش دهی خواهد شد. ابیاری درست و کافی ، نور مناسب هم در پاجوش دهی موثر هستند اما اولویت با پر شدن ریشه در گلدان است . قسمتهای آسیب دیده ی برگ را جدا کنید . شرایط نگهداری را طبق نکاتی که بیان شد ، تغییر دهید . گلدان باید زهکشی خوبی داشته باشد تا آب به راحتی از انتهای گلدان خارج شود .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۲۲:۰۸:۰۳

امین

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۱-۰۴-۱۴۰۲

سلام ببخشید کودی که شما معرفی کردید 10_52_10 هستش اما وقتی میزنم روی تصویر تا سفارشم رو ثبت کنم کود 12_12_36 میاد برام

۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۲۰:۴۲:۴۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لطفا با همکاران از طریق سایت، تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید تا راهنماییتون کنند .

۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۰۷:۱۳:۲۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@