پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

لیلا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

چروک شدن ساقه ی زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۲۷۵

سلام وقت بخیر.. من یه زاموفیلیا بلک دارم که حدود شش ماهه خرید کردم... به خاطر حشرات و هزارپاهایی که داخش میدیدم خاکش رو یک ماه پیش عوض کردم... حدود چهار ماه هم هست که با آبخوان آبیاریش میکنم.... از حدود دو ماه پیش ساقه ها شروع به فاصله گرفتن از هم کردند بطوریکه دوتاشون کامل خم شدند، و من چوب زیرش زدم. الان که یک ماه از تعویض خاکش میگذره ساقه هاش دارند چروک میشند، اول یکیش و حالا سه تا... خیلی ناراحتشم میشه لطفا راهنمایی کنید؟ زیر پنجره گذاشتن و از دو جهت نور غیر مستقیم داره... آبیاریش هم با آبخوان هست

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۱:۰۸:۵۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . معمولا علت چروک شدن ساقه ، آسیب دیدن ریشه است . یا اینکه ریشه ها در شرف آسیب دیدن هستند . گاهی اوقات گرما و کمبود رطوبت و یا افراط و تفریط در آبیاری میتواند باعث اسیب ریشه شود . ممکن است ابخوان ، با توجه به سایز گلدان و بافت خاک ، پاسخگوی نیاز آبی زامیفولیا ی شما نباشد . برای اطمینان بهتر است گیاه را از خاک خارج کرده و وضعیت ریشه ها را مورد بررسی قرار دهید اگر قسمتهایی از ریشه در اثر خشک شدن یا سیاه شدن ، اسیب دیده ، قسمتهای آسیب دیده را جدا کنید و بعد گیاه را مجددا در گلدان بکارید . برای آبیاری حتما قبل از ان خاک را تست کنید و اگر خاک خشک بود آبیاری را انجام دهید و گیاه را در این فصل سیراب کنید.

۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۲۲:۴۲:۲۰

لیلا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

آبخوان رو متناسب با سایز گلدان در نظر گرفتم... همیشه خاکش رو تست میکردم تا مطمئن باشم خشک نباشه چون فقط شش ماه هست که از آبخوان استفاده میکنم ، برعکس همیشه خاکش مرطوب بود ولی خیس نبود.. خودم به عملکرد آبخوان شک داشتم و به این رطوبت همیشگی خوش بین نبودم .. یک ماه پیش خاک همه ی گلدانهام رو عوض کردم احساس کردم بعضی ریشه های کوچکش پوسیده شدند ولی ریزوم سرحال بود. احتمال میدین که در اثر رطوبت همیشگی ریشه بیشتر آسیب دیده باشه؟ آخه تبلیغات آبخوان رو که دیدم و اونقدر مطمئن میگفتند رشد چند برابری به گیاهانتون میده که من رو متقاعد کرد استفاده کنم و متاسفانه چند تا از گیاهام به خصوص سانسوریا و همین زاموفیلیام خراب شدند.از دیروز دیگه همه ی آبخوانهام رو درآوردم و دیگه دستی آب میدم. من امروز دوباره از خاک در میارم و ریشه رو چک میکنم اگر پوسیده تر شده بود غیر از تعویض خاک باید چکار کنم؟

۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۰:۲۳:۵۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله ، هر دو علت میتواند باعث اسیب به ریشه شود یعنی هم در اثر رطوبت و اب زیاد و هم در اثر اب کم ریشه از بین میرود . بله نگران نباشید حتی اگر ریزوم ها هم از بین رفته باشند میتوانید ساقه را با قرار دادن در آب دوباره ریشه و ریزوم دار ، کنید . سعی کنید گلدان را متناسب با سایز و حجم ریشه انتخاب کنید. هر چقدر ریشه و ریزوم کمتر باشد ، باید گلدان را کوچکتر انتخاب کنید . جنس گلدان هم فعلا " پلاستیک و رنگ تیره باشد . آبیاری را طبق کامنت قبل انجام بدید فعلا نیازی به استفاده از کود یا سم نیست .

۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۳:۲۴:۳۶

لیلا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

ممنونم، امروز از خاک درآوردمش، ریشه ها کاملا پوسیده بود و فقط ریزوم موند..... گلدانش رو کوچک کردم ... از چه زمانی میتونم بهش کود بدم تا قوت بگیره و چه نوع کودی بدم؟

۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۱۵:۲۳:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

از یکماه بعد کوددهی با کود فسفر بالا را میتوانید شروع کنید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 10-52-10
۱۴۰۲-۰۴-۱۶ ۱۰:۴۴:۲۸

لیلا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

متشکرم

۱۴۰۲-۰۴-۱۶ ۲۰:۴۳:۴۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

موفق باشید

۱۴۰۲-۰۴-۱۷ ۰۸:۴۷:۰۹

لیلا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

سلام. وقت شما بخیر زاموفیلیای من برگ هاش داره نرم میشه و بیحال تر .. با اینکه گلدان رو کوچک کردم و آبیاریش رو تا خشک شدن خاک انجام نمیدم. آیا بهبود پیدا میکنه یا داره وضعش بدتر میشه؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۳:۰۷:۵۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

چون گیاه ریشه هایش را از دست داده بود اینگونه شده ، برای اینکه گیاه کمی سرحال شود و ریشه ی جدید بزند آنرا از خاک خارج و در آب نگه دارید ، احتمالا آبیاری را نادرست انجام میدهید . ریشه ها را بشورید و تمیز کنید ، خاک نداشته باشد ، گیاه را در آب قرار دهید و آب را هرروز تعویض کنید یک تکه زغال در آب بیاندازید و محیط نگهداری پرنور و خیلی گرم نباشد چون گیاه در آب له خواهد شد . در این مرحله تهویه بسیار مهم است . لطفا قبل از قرار دادن در آب ، عکسی از ریشه ها و گیاه ارسال کنید تا وضعیت فعلی اش مشاهده شود .

۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۹:۴۴:۴۵

لیلا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۲-۰۴-۱۴۰۲

از قارچ کش استفاده نکرده یودم، مجدد از خاک دراوردم و یک ریع در قارچ کش گذاشتم و دوباره در خاک سبک تر کاشتم تا اصلا آب در خاک نمونه. امیدوارم بهتر بشه

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۱۶:۳۵:۳۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

موفق باشید

۱۴۰۲-۰۵-۰۷ ۱۸:۱۸:۴۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@