پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

تینا اذرمهر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۳-۰۴-۱۴۰۲

خشک شدن برگ زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۲۳۱

وقت بخیر. من حدودا هشت ماهه که زاموفیلیامو دارم، یکی از ساقه های جدیدش که در اومد سبز کمرنگ بود بهم گفتن نورش کمه. گذاشتم جلوی پنجره که سبز پر رنگ شد،اما هفته پیش که هوا خیلی گرم شد هفته اول تیر میشه، دو روز خونه نبودم، اومدم دیدم برگاش یکم به داخل جمع شدن و دارن زرد میشن. یکی از شاخه ها بیشتر از بقیه اینجوری شد. من اب اسپری کردم دائم، ساقه حالش خوب بود ولی برگ هاش اون ساقه هی زرد و زرد تر شد ولی ساقه سفت بود نمیشد جداش کرد. تا اینکه امروز دیدم ساقه کامل شل و جدا شده و کمی قهوه ای و به راحتی جدا شد از گیاه. اما نگرانیم بابت این هست که ساقه ای که کنار این ساقه خراب بود هم شل شده، میترسم که بیفته اونم. کنارشو خاک ریختم یکم ولی شله باز. خاکشم خشک بود بهش آب دادم. الان به نظرتون بکنم شاخه رو و بذارم ریشه بده یا همینجوری حالش خوبه نگهش دارم؟ جای گلدونم عوض کردم الان از نور دوره ولی نور میگیره کمی. دور ساقه شل دایره کشیدم.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۴:۵۹:۰۸

تینا اذرمهر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۳-۰۴-۱۴۰۲

حالا نمیدونم تکیه این ساقه به ساقه ی کنارش بوده الان برای همین لق شده، یا نه اینم دارم اسیب میبینه. دو سه تا برگ پایینی هم یکم خودشونو جمع کردن. ولی از اون حالت خشک شدگی که گفتم دم پنجره شده بود حالش بهتر شده برگهای بالاشم یکم بی جون شده بودن.

۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۱۵:۱۰:۳۳

کارشناس شماره ۲

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۳۹۹

سلام وقتتون بخیر برای رفع تنش گرما بهتره یک تشت اب بیارید و گلدون رو تا ارتفاع نصف در تشت اب به مدت یک ساعت قرار بدید تا از انتها اب جذب بکنه و برگ و ساقه به حالت اول برگرده ولی اون ساقه ای که نرم شده اگر حالت لهیدگی انتهای ساقه دیدید میتونه دچار پوسیدگ ریشه شده باشه که باعث میشه ساقه ها و پاجوش های دیگه هم زرد بشن و برایر رفع این مشکل لازمه ریشه رو چک کنید میتونید 48 ساعت قبل گیاه رو ابیاری کنید و بعدش اروم ضربه بزنید گیاه قالبی خارج میشه و میتونید سلامت ریشه رو بررسی کنید . اگر پوسیدگی داشت باید جدا بشه و قسمت سالم باقی مانده در محلول قارچکش جهت ضدعفونی قرار بگیره و گیاه در خاک سالم کاشته بشه

۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۲:۴۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . بعلت تهویه ی نامناسب محیط و گرما و رطوبت گیاه دچار پوسیدگی شده . فعلا تا خشک شدنِ کاملِ خاک گلدان صبر کنید و سطح خاک را کمی زیرو رو کنید مراقب باشید به ریشه آسیب نرسد . تا زمانی که خاک گلدان رطوبت دارد از آبیاری خودداری کنید . سنگریزه های روی خاک را بردارید و گلدان را از سبد حصیری خارج کنید . تا تهویه ی خاک به درستی انجام شود . حصیر میتواند باعث پوسیدگی و بیماری قارچی شود و بهتر است استفاده نشود .اگر در این مدت متوجه شدید که حال گیاه رو به وخامت رفته و ساقه ها در حال پوسیدگی هستند ؛ حتما گیاه را از خاک خارج کنید و وضعیت ریشه را چک کنید اگر ریشه ها در حال پوسیدگی بودند قسمتهای آسیب دیده ی ریشه را جدا کنید و یکی دو ساعت به گیاه زمان بدید تا تهش کمی خشک شده و هوا بخورد ، بعد گیاه را در گلدان بکارید و اولین آبیاری را با قارچ کش انجام دهید. برای آبیاری هم حتما خاک را تست کنید و اگر خاک گلدان نسبتا خشک شده بود به گیاه آب دهید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش (Fungicide)
۱۴۰۲-۰۴-۱۴ ۱۳:۳۶:۱۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@