پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مجتبی فاضلی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۴-۱۴۰۲

زردی و لکه های سفید یوکا ویژه

تعداد بازدید ۱۱۹

سلام وقت بخیر. من حدود چهار ماه میشه یوکا گرفتم. از پنجره حدود سه متر فاصله داره. تو دو ماه اول حالش خوب بود. تقریبا هر دو هفته یکبار سیرابش میکردیم. اما کم کم شروع کرد به زرد شدن و اینکه بعضی از برگهاش لکه های سفید پیدا کردن. تو این یه ماهه رو برگهاش آب اسپری کردیم. تقریبا هر پنج روز بهش آب میدیم. و اینکه کولر رو همیشه روشن میذاریم و فضای خونه همیشه خنکه. یکی دو باری هم کود سه بیست دادیم ولی تاثیری نداشت. روی خاک خیلی کم حشره هست . در حد یکی دو تا. موقع خرید زهکشی انجام شده. جای گلدون هم تغییری نکرده اصلا.

۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۱۱:۴۷:۵۳

کارشناس شماره ۲

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۳۹۹

سلام وقتتون بخیر لطفا عکس گیاهتون رو ارسال میفرمایید

۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۱۶:۳۸:۰۴

مجتبی فاضلی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۴-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۵ ۱۹:۳۲:۴۶

کارشناس شماره ۲

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۳۹۹

بله گیاهتون درگیر بیماری قارچی سفیدک پودری شده در مرحله اول برگ هایی که کاملا با پودر سفید رنگ پوشیده شده جدا کنید با قیچی ضد عفونی شده اینکار و انجام بدید و قسمت برش را با قارچکش ضدعفونی کنید. در مرحله دوم دوبار به فاصله 7 روز قارچکش پنکونازول سطح برگ اسپری کنید و گیاه رو در محل پر نور به دور از نور مستقیم و جایی که گردش هوا داره منتقل کنید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش پنکونازول
۱۴۰۲-۰۴-۱۷ ۰۶:۵۰:۳۴

مجتبی فاضلی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۴-۱۴۰۲

ببخشید مرحله دوم رو متوجه نشدم. روی کدوم برگها سم پاشی رو انجام بدم؟ رو همه برگها یا اونایی که برش دادیم؟ ممنون میشم طرز تهیه دقیق سمپاشی رو هم توضیح بدین. با این کار، حال گیاه خوب میشه؟ معمولا اون برگهایی که زرد میشن، قبلش سالم سالم بودن و سفیدک نزده بودن. در واقع سه چهار تا بیشتر سفیدک نزدن

۱۴۰۲-۰۴-۱۷ ۰۷:۴۹:۲۵

کارشناس شماره ۲

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۳۹۹

بله حتما بینید برگ هایی که لکه یا پودر سفید کامل برگ و گرفته لازمه جدا بشه چون دیگه احیا نمیشه و باعث پخش الودگی هم میشه و دستور سم روی بسته نوشته شده سم پنکونازول یک سی سی در یک و نیم لیتر آب کافیه و هم لازمه روی همه برگ ها اسپری کنید هم به اندازه ۵۰۰ سی سی از،محلول سم و آب به شکل آبیاری به خاک بدید و همینکارو ۷،۸ روز بعد تکرار کنید

۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۹:۰۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@