پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

bouraghi

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۱۷-۰۴-۱۴۰۲

بنت قنسول ویژه

تعداد بازدید ۸۳

سلام این گیاه رو تقریبا من دوماهیه دارم که در ابتدا برگ هاش میریخت از گلخونه ای که خریداری کردم پرسیدم گفتن باید خاک مرطوب باشه و من ابیاری رو بیشتر کردم اما الان از وقتی که این گیاه اومده اون حالت شادابی و پر بودن برگ هارو دیگه نداره ،رنگ برگ هاش به شدت کمرنگ شدن و یاروی سطح برگ های سبزش لگه ها زرد وجود داره با راهنمایی شما از بالای بند ساقه ،سر ۴ تا شاخه کوچیک شو قطع کردم میشه بگید علت این حجم از بی برگی اش چیه؟طی ماه گذشته به فاصله دوهفته از کود برای ابیاری اش اسفاده کردم که احساس میکنم موجبات زدن جوانه های جدیدو فراهم کرده...

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۷ ۱۴:۱۷:۵۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . نور کم میتواند باعث ریزش برگها شود . اگر تراس دارید گلدان را در تراس ودر محیطی سایه آفتاب قرار بدید و آبیاری را همزمان با خشک شدن نسبی خاک انجام بدید . تا گیاه نور کافی دریافت کند و رشدی طبیعی داشته باشد . میتوانید از کود پتاس بالا ماهی یکبار تا اوایل پاییز استفاده کنید . باشروع فصل سرما گلدان را به داخل منتقل و کوددهی را قطع کنید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود NPK 12-12-36
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۰۰:۴۴:۱۵

bouraghi

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۱۷-۰۴-۱۴۰۲

جای قبلی به هیچ عنوان نور نداشت ولی این جای جدیدی که سه روز گذاشتم افتاب غیر مستقیم داره بیرون اینجا خیلی گرمه میترسم از حال بره بذارم بیرون با این شرایط؟ و اینکه امیدی بهش هست؟

۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۰۱:۳۹:۳۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله اگر با بریدن قسمتی از ساقه ، شيره ی سفید رنگ از گیاه خارج شود ، میتوان به گیاه و احیا مجدد آن امیدوار بود . اگر نور محیط الان کافی و مناسب است موردی ندارد در داخل نگهداری شود فقط باید مراقب باشید دچار شپشک آردآلود نشود. گرما و رطوبت محیط را کنترل کنید .

۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۰۹:۲۴:۳۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@