پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

milad rahimi

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۷-۰۴-۱۴۰۲

زرد و قهوه ای شدن نوک برگ دیفن باخیا ویژه

تعداد بازدید ۵۶۴

درود بسیار گیاه بنده چند ماهی هست نوک چندتا از برگاش قهوه ایی شده و به مرور زرد رنگ شدن و افتادن البته برگهای جدید و سرحالی داده و خودم ایرادی ندیدم به اون صورت ، اما اول اینکه خواستم شما ببینید حال ظاهریش چطوره ؟ دو اینکه پاجوش هاش رو چطور باید جدا کنم؟ سه اینکه گل های بالاش رو نیازه بِکنم یا خیر؟ و اینکه بنده اصلا نمیدونم پاجوش های پایین رو که بسیار هم پر پشت و پر برگ شدن و ساقه پاجوش ها هم خیلی محکم به گیاه مادر وصله رو چجوری باید جدا کنم

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۷ ۱۸:۲۱:۲۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . از بین رفتن برگهای پایینی دیفن باخیا به مرور امری عادی است البته به شرط اینکه گیاه از بالا برگدهی و رشد داشته باشد . اگر میخواهید گیاهی پرپشت داشته باشید ، به جای جدا کردن پاجوشها بهتره ساقه ی مادر را قطع کنید و در گلدانی دیگر بکارید تا ریشه دار شود . از محل برش جوانه هایی ظاهر خواهد شد که به همراهِ آن پاجوشها ی زیرین ، نمای زیباتری به گیاهتان خواهد داد . اما اگر میخواهید پاجوشها را جدا کنید باید گیاه را از گلدان خارج کرده و به آرامی ، پاجوشها را به همراه مقداری ریشه از مادر جدا کنید ، بهتره به وسیله ی کاتر یا قیچی تیز اینکار را انجام دهید تا انتهای پاجوشها له نشود . و بعد پاجوشها را در گلدانی جداگانه بکارید. اگر پاجوشها ریشه ندارند بهتر است آنها را چند روز در آب نگه دارید و به محض اینکه نوک ریشه نمایان شد ، گیاه را به خاک منتقل کنید . مراقب باشید که ریشه بیش از اندازه در آب رشد نکند چون بعد از آنتقال به خاک ممکن است گیاه مدتی بیحال شود و یا دچار شوک شود . حال ظاهری گیاه خوب است . بله بهتره گلها جدا شوند . اگر تمایل دارید ساقه ی مادر را جدا کنید ، ابتدا از خط قرمز ، گیاه را قطع کنید و بعد خط آبی را قطع کرده و قسمت بالا را در گلدان جداگانه با خاک سبک بکارید یا قلمه را در آب قرار داده تا نوک ریشه بزند و بعد در خاک بکارید . فلش زرد رنگ که یک ساقه ی بدون برگ است را بصورت افقی روی خاک قرار دهید میتوانید آنرا به دو قسمت تقسیم کرده و بعد بصورت افقی روی خاک قرار دهید تا ریشه داده و جوانه ها از کنارِ بند یا گره ِ روی ساقه ، نمایان شوند . خاکِ تمامِ قلمه ها سبک باشد از خاکبرگ استفاده کنید . همچنین خاک را همواره مرطوب نگه دارید ، مراقب باشید که خاک قلمه ها بیش از حد خیس نباشد یا غرقآب نشود فقط رطوبت نسبی داشته باشد ، برای ریشه زایی کافی است . اما گلدان مادر ، اگر ریشه ها انبوه و در گلدان پر شده یا از زیر گلدان بیرون زده بهتر است گلدان با گلدانی که یک سایز بزرگتر است تعویض شود . اگر سوال دیگری دارید در خدمتتون هستم .

۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۰۰:۱۹:۰۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۰۰:۲۴:۲۴
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@