پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

ناصر محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۴-۱۴۰۲

خشک شدن کاج مطبق ویژه

تعداد بازدید ۱۱۷

یک عدد درخچه کاج مطبق دارم که متاسفانه طیمدت یکسال درحال خشک شدن هستش و بیش از 70 درصد از گیاه خشک شده . لطف میفرمایید راهنمایی کنید یا در صورت امکان حضوری تشریف بیارید تا از نزدیک ببینید گیاه ام بزرگ هستش چندتا کاج مطبق به هم تنیده و بافته شده است

۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۰:۵۹

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید.

۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۳۷:۲۷

ناصر محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۴-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۴۵:۱۰

ناصر محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۴-۱۴۰۲

این عکس یکسال پیش و شروع خشک شدنش هستش

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۵:۵۵:۴۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سایز گیاهی که انتخاب کردید برای محیط تون مناسب نیست . کاج مطبق با این سایز باید در محیطی بزرگتر با ارتفاع سقف ِ بیشتر و پنجره های بزرگتر ( در حد پنجره های قدی ) باشد . گیاه را از این محیط خارج کنید و در محیطی ( تقریبا" مشابه هوای آزاد) قرار دهید . محیط این گیاه باید سایه آفتاب ( ترجیحا" آفتابِ صبح تا حدودا " قبل از ظهر ) باشد . قسمتهای خشک شده را حذف کنید و کوددهی با کود کلات آهن را هر دو هفته یکبار ( در شب ) شروع کنید . کوددهی را تا اوایل پاییز ادامه داده و بعد قطع کنید . در زمان آبیاری اجازه بدید خاک گلدان نسبتا خشک و بعد گیاه را آبیاری نمایید. و در این فصل سیرابش کنید . گاهی اوقات آبیاری را از بالا انجام دهید تا گیاه شسته شود و رطوبتش در اوقات گرم سال تامین شود . آبیاری را نیز در اوقات گرم سال ، هنگام عصر ، زمانی که شدت نور کم شده و تقریبا خورشید غروب کرده است انجام دهید .

۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۱:۰۱

ناصر محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۴-۱۴۰۲

ببینید محیط یه فضای 100 متری با ارتفاع سقف 3متر با پنجره های بزرگ هستش و قدی هستش که فضای کلی داخل عکس مشخص نیست و فضا اداری هستش و اینی که عرض کردم خواستم اطلاع بدم که فضای باز که آفتاب طبق فرمایش شما بخوره بهش نداریم آیا راه کار دومی هم هست درخصوص جابجایی؟ بابت کود هم اگر خودتون دارید ممنون میشم معرفی بفرمایید و مقدار آبدهی چند لیتر باشه ؟ *کود برای سانسوریا هم باشه ممنون میشم .چون گیاه از ریشه شل وآبکی میشه و زرد میشه و میافته.

۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۶:۳۰

ناصر محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۸-۰۴-۱۴۰۲

و اینکه بعضی ساقه ها هم خشک شده تا پایین. از پایین اون ها رو هم قطع کنم .

۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۹:۰۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر راهرو نورگیر با پنجره های بزرگ دارید میتوانید گیاه را به راهرو منتقل کنید . چون بهرحال کاج ها و سرو ها ، یوکا و بابا آدم جاینت و افرا و... از این دسته گیاهان مختص هوای آزاد هستند و در داخل محیط بسته به مرور ضعیف شده و از بین خواهند رفت . بله ساقه های خشک پایینی را هم قطع کنید . برای آبیاری دیقا نمیتوان گفت که چند لیتر آب در گلدان بریزید اما میتوانید قبل از آبیاری خاک گلدان را تست کنید و وقتی خاک نسبتا خشک بود به اندازه ای در گلدان آب بریزید که از ته گلدان چند قطه خارج شود . اگر امکان جابجایی گیاه را ندارید تنها کاری که میتوانید انجام دهید اینست که محیط نگهداری گیاه بیش از حد گرم نباشد و نسبتا خنک باشد و کوددهی با کلات آهن را شروع کنید تا بتوانید طول عمر گیاه را کمی افزایش دهید . برگهای سانسوریا اگر از ته شل و آبکی شده ، گیاه دچار بیماری قارچی شده و اگر شدت از بین رفتن برگها زیاد است باید حتما گیاه را از گلدان خارج کرده و قسمتهای آسیب دیده را جدا کنید و بهش قارچ کش بزنید و بعد در گلدانی کوچکتر با خاک جدید بکارید . از خاک قبلی استفاده نکنید . برای توسعه ی ریشه ی سانسوریا کود فسفر بالا را هر دو هفته یکبار از بهار تا اواخر تابستان بدهید . البته یکماه بعد از تعویض خاک گلدان اینکار را انجام دهید . برای تهیه ی کودهای مورد نیاز از لینک اقدام نمایید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش (Fungicide) کلات آهن
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۰۹:۱۴:۳۰
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@