پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مانا شریفی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۷-۰۹-۱۴۰۰

گل بنجامین ابلق ویژه

تعداد بازدید ۹۰

سلام این گل رو من حدود یک سال و نیم هست که دارم خوب بود البته از اولش ریزش برگ داشت از شاخه های پایین ریزش داشت ولی بالا جوونه میزد تا اینکه خاک گلدون کم شده بود منم بهش خاک برگ و کود کامپوست دادم بعدش انگار اینجوری شد تورو خدا بگید چکارش کنم دوباره خوب بشه

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۱۷:۴۳:۲۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . گیاه دچار شوک شده . لطفا بفرمایید محیط از نظر دما و نور و تهویه چه وضعیتی دارد ؟ نحوه ی آبیاری و رطوبت رسانی به چه صورت بوده است؟

۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۰۷:۰۸:۲۳

مانا شریفی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۷-۰۹-۱۴۰۰

باسلام آبیاری هفته ای یکبار هست و دما و نور هم مثل همیسه گلدون نزدیکه پنجره شمالی هست

۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۰۹:۴۹:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بنجامین به محیطی با نور کافی و تهویه ی عالی نیاز دارد برای این گیاه در این فصل نورِ پنجره ی شرقی کافیست اما در نیمه ی دوم سال باید در کنار پنجره ی جنوبی قرار داشته باشد . یک قسمت از ساقه را جدا کنید و ببینید خشک است یا تر ؟ اگر خشک بود گیاه متاسفانه در حال از بین رفتن است اما اگر تر بود ، برگهای خشک شده را جدا کنید و گلدان را در محیطی با هوای تازه و سایه قرار دهید . یکبار گیاه را با هیومیک اسید آبیاری کنید. برای آبیاری های بعدی اجازه بدید بین دو آبیاری خاک نسبتا خش شود و بعد آبیاری را انجام دهید. آیا روی تنه و ساقه یا پشت برگها آفت یا چیزِ غیر طبیعی مشاهده میکنید ؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۹:۳۹:۲۳

مانا شریفی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۷-۰۹-۱۴۰۰

متاسفانه به جز پنجره شمالی پنجره دیگه ای نداریم . من ساقه های برگدار رو جدا کردم و یه تکه از ساقه رو چیده ام ولی متوجه نمیشم که خشک هست یا تر

۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۹:۵۷:۵۵

مانا شریفی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۷-۰۹-۱۴۰۰

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۱۰:۰۰:۱۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر راه پله ای دارید که پنجره ی نورگیر دارد گیاه را در آنجا قرار دهید . اگر گیاه کاملا خشک نشده باشد دوباره سبز خواهد شد.

۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۰۷:۱۲:۲۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@