پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

ziya

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۱۹-۰۹-۱۴۰۱

زرد شدن برگ سینگونیوم ویژه

تعداد بازدید ۱۵۲

سلام وقت بخیر مامانم یه سینگونیم داشت که رشد خیلی خوبی ام داره حدود ۶ الی ۷ ماه پیش خریدیم و هیچ کودی هم ندادیم بهش تا چند روز پیش که کود دادن بهش چهار روز پیش هم گلدونش رو عوض کردن حالا چهار پنج تا از برگهاش همزمان زرد شدن کاری میتونم براش انجام بدم؟قارچ گرفته یا به خاطر کوده؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۸:۵۰:۲۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . قارچ نگرفته ، دچار تنش شده ، برگهای زرد را جدا کنید ، ممکن است دوباره برگ زرد کند اما جای نگرانی نیست چون گیاه دچار تنش شده باید بهش زمان بدید تا به مرور به حالت اولیه برگردد . در این مدت گلدان را در محیطی با نور متوسط و نسبتا خنک و با تهویه ی خوب قرار بدید و آبیاری را زمانی که خاک نسبتا خشکه انجام بدید. از هیچ نوع کود یا سمی استفاده نکنید . از چه خاکی استفاده کردید ؟ و در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۹:۰۲:۰۵

ziya

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۱۹-۰۹-۱۴۰۱

خاکی به ما دادن خاکبرگ نداره و من خودم حس میکنم خیلی براش سنگینه و آب زیادی رو توی خودش نگه میداره من مقداری آب میدم که از زیر گلدون خالی بشه و هروقت که خاک گلدون دو بند انگشت خشک بشه بهش آب میدم

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۹:۱۰:۰۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله این خاک فقط کوکوپیت و پرلیت است و برای این گیاه مناسب نیست . از خاکبرگ استفاده کنید .

۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۹:۱۷:۲۱

ziya

تعداد سوال: ۳

عضویت: ۱۹-۰۹-۱۴۰۱

یعنی دوباره خاکش رو عوض کنم؟بیشتر شوکه نمیشه؟ کاملا خاکبرگ باشه یا با همین ترکیب کنم؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۹:۲۳:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

چاره ای جز تعویض خاک ندارید . چون در این خا‌ک از بین خواهد رفت . بعلت این‌ه یکبار خاک تعویض شده ممکن است بعد از تعویض خاک کمی برگ زرد کند یا بیحال شود اما با قرار دادن گیاه در محیط مناسب و گذر زمان حالش بهتر خواهد شد . از خاکبرگ استفاده کنید . با این خاک خاکبرگ را مخلوط نکنید .

۱۴۰۲-۰۴-۲۸ ۰۷:۵۸:۱۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@