پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۴-۱۴۰۲

بیماری درخت بنجامین ابلغ ویژه

تعداد بازدید ۱۶۸

سلام وقت بخیر نام گیاه: بنجامین مدل: ابلق مشکل: ۱. چسبناک شدن برگ ها و وجود دانه های قهوه ای روی برگ ۲. زرد شدن بعضی از برگها و افتادن شان. این گیاه قبلا کنار گیاه شفلرا ابلق قرار داشت که دچار این مشکل بود و از اسپری قارچ کش به توصیه گلفروشی برای حل این مشکل استفاده شد اما متاسفانه شفلرا بعد از ۲ بار استفاده از اسپری کامل خشک شد در عکس اسپری قارچکش مذکور آورده شده است با تشکر

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۱۸:۱۱:۵۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر بنجامین دچار آفت حشره شده و باید از سم حشره کش استفاده میکردید نه قارچ کش ، از سم کنفیدور دو بار با فاصله ی ده روز استفاده کنید سم را بصورت آبیا ی به گیاه بدهید زمانی که خا‌ک گیاه نسبتا خشک بود آبیاری با سم را انجام دهید . سمپاشی را در داخل منزل و در معرض نور زیاد انجام ندید. بهتر است گیاه آلوده را از سایر گیاهان جدا کنید . برگهایی که ریزش کردند را از روی سطح خاک جمع آوری کنید. ممکن است تا درمان کامل ، گیاه باز دچار ریزش برگ شود نگران نباشید با از بین رفتن کامل آفت گیاه دوباره برگزایی خواهد کرد . تا درمان کامل ، از هیچ کودی استفاده نکنید. بنجامین ابلق به محیطی پرنور و با تهویه ی خوب و آبیاری به اندازه کافی در این فصل نیاز دارد اگر محیط نگهداری تان مناسب این گیاه نباشد ، گیاه از بین خواهد رفت .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
حشره کش ایمیداکلوپراید (سم کنفیدور)
۱۴۰۲-۰۴-۲۸ ۰۷:۵۳:۴۸

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۴-۱۴۰۲

سلام دوباره وقت بخیر خواستم عرض کنم که ما قارچکش را به بنجامین نزدیم و به شفلرایی که از بین رفته زده بودیم. با این توضیح نظرتون همون استفاده از سم کمفیدور است درسته؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۸ ۱۰:۴۵:۱۱

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله .

۱۴۰۲-۰۴-۲۸ ۱۵:۵۴:۱۱

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۴-۱۴۰۲

خیلی از پاسخگوییتون ممنونم. سم کنفیدور موجود ندارین و باید از بیرون تهیه کنم، این سم ۳۵ درصد در سایت نوشته شده، آیا سم به صورت پودری است و یا مایع ؟ مقدار موجود در هر قوطی شما چقدر است؟ خواستم بپرسم طریقه مصرف سم به چه ترتیبی است، چقدر از سم و چقدر از آب باید مخلوط و به گیاه اضافه شود؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۸ ۱۷:۲۹:۳۸

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

کنفیدور معمولا مایع است . یک مایع شیری رنگ . دستور و اندازه ی مصرف روی قوطی درج شده است .

۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۰۶:۴۶:۱۴

کاربر

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۷-۰۴-۱۴۰۲

سلام مجدد خواستم سوالهای زیر رو از خدمتتون بپرسم: ۱. نحوه سم پاشی (تهیه محلول ترکیبی از سم کنفیدور) باید به چه صورت باشد؟ ۲. چه مقدار از سم برای سم پاشی هر گلدان لازم است؟ ۳. نوشته شده که سم پاشی را در معرض نور زیاد انجام ندهید. منظور از نور زیاد روشنایی روز است یا نور آفتاب؟ ۴. منظور از (زمانی که خا‌ک گیاه نسبتا خشک بود آبیاری با سم را انجام دهید) چیست؟ یعنی قبل از زمان آبیاری گیاه؟ ۵. آبیاری گیاه در طول دوران مراقبت و سم پاشی به چه صورت باشد و چند روز در هفته؟

۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۱۰:۰۷:۳۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

۱. سمپاشی به صورت آبیاری انجام شود . ۲. بهاندازه ای که به ریشه محلول آب و سم برسد . ۳. نور خورشید . حتی اگر غیر مستقیم باشد ۴. بله قبل از زمان آبیاری گیاه . ۵. دو بار با فاصله ی ده روز سمپاشی انجام شود. آبیاری هرزمان خاک گلدان خشک بود انجام شود

۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۲۲:۲۰:۵۱
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@