پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

نازنین

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۷-۰۲-۱۴۰۱

آفت زامفولیا ویژه

تعداد بازدید ۱۸۵

سلام یکی از ساقه های گیاه زامفولیا رو برای تکثیر در آب قرار دادم و بعد از دو ماه ریشه زایی در آب، یک ماه قبل گیاه رو از آب به خاک انتقال دادم، دو روز قبلمتوجه حشرتت ریز مگسک در سطح خاک شدم، با سم سوین سطح خاک رو سم پاشی کردم اما چون فایده نداشت گیاه رو از خاک درآوردم خوشبختانه ریشه گیاهم سالمه اما برای رفع این حشرات از خاک ممکنه راهنماییم کنید؟ من موقت گیاهم رو انتقال دادم اما در نهایت این خاک و گلدون فعلی رو چه کنم؟ سم سوین و مانکوزب رو هم در حال حاضر دارم

۱۴۰۲-۰۵-۱۹ ۱۹:۵۹:۳۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. وجود حشرات بعلت رطوبت بالا وگرما و تهویه ی نامناسب است . اگر حشرات به تعداد زیاد وجود دارند بهتر است که خاک را ‌کامل تعویض کنید . اگر هم میخواهید از همان خاک استفاده کنید بهتر است از سم دیازینون استفاده کنید. البته علاوه بر سمپاشی باید رطوبت را کاهش و شرایط محیطی را بهبود بخشید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon)
۱۴۰۲-۰۵-۲۰ ۰۰:۴۰:۲۷

نازنین

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۲۷-۰۲-۱۴۰۱

حشرات در سطح خاک بودند الان هم یکی دو تا هستند؛ گیاه من زیر نور مصنوعی هست به این فاصله که در عکس میبینید برای گرما استفاده بیشتر از کولر مناسب هست؟!

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۵-۲۰ ۱۲:۰۷:۰۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاه روبروی کولر قرار نداشته باشد . اگر تعداد آفات کم شده است ، نیازی به سمپاشی نیست ، رطوبت را کنترل و کمتر کنید .

۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۱:۰۷:۱۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@