پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

محمد حسینخانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۰-۰۵-۱۴۰۲

تغییر شکل کاکتوس ویژه

تعداد بازدید ۱۲۰

سلام وقت بخیر من یه کاکتوس دارم که با این که رشد میکنه ولی از پایین تغییر شکل داره میده اب که میدم بهش منتظر میشم تا از زیرش خارج شه و تا چند روز سطح خاکش خیس میمونه اخرین بار هفته پیش بهش اب دادم الان که دیدن اینجوری آب ندادم فعلا ۲ تا از شاخک هاش پایینشون تغییر شکل داده ولی بقیه به نظر بدون مشکل میان الان چیکار باید بکنم که مشکلش حل شه ؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۵-۱۹ ۲۲:۳۷:۴۶

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. بعلت نور کم ، رشدی علفی داشته ، این کاکتوس به نور زیاد نیاز دارد آنرا در محیطی قرار دهید که حداقل نیمی از روز نور خورشید را دریافت کند البته چون گیاه در محیط کمنور بوده با قرار دادن در آفتاب مستقیم ممکن است دچار سوختگی شود بهتر است گیاه را کم کم به نور زیاد ‌ عادت دهید .

۱۴۰۲-۰۵-۲۰ ۰۰:۳۷:۱۲

محمد حسینخانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۰-۰۵-۱۴۰۲

ممنونم. پس یعنی مشکلی از بابت ریشه ها نداره ؟ چون پایین یه شاخه قهوه ای و پایین یکی دیگه طوسی شده بعد متاسفانه من تنها تمام پنجره های خونه ام همین میزان نور داره و توی تابستون به علت جنوبی بودن خونه خیلی کم نور میفته. به جز نور مستقیم کار دیگه ای نمیتونم بکنم ؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۵-۲۰ ۰۸:۵۷:۳۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

لکه ی سیاه در سمت چپ تصویر نشان از بیماری قارچی دارد بهتر است آبیاری را حتما با خشک شدن خاک انجام دهید و سعی کنید در زمان آبیاری، روی گیاه اب ریخته نشود. اچینوسرئوس نسبت به بیماری قارچی بسیار حساس است . لکه ی سیاه را جدا کرده و روی محل زخم پودر قارچکش بری:ید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش (Fungicide)
۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۱:۴۹

محمد حسینخانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۰-۰۵-۱۴۰۲

ممنونم از راهنماییتون باید الان خاک رو عوض کنم و لکه سیاه رو جدا کنم ؟ یا به همین صورت با همین خاکی که داره این کار رو انجام بدم ؟ راجب اون یکی شاخه که قهوه ای شده کاری لازم نیست انجام بدم ؟

۱۴۰۲-۰۵-۲۱ ۱۴:۰۶:۲۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اگر مدت زیادی است که خاک تعویض نشده بهتره خاک را نیز تعویض کرده و از خاک جدید استفاده کنید و لکه ی سیاه را بردارید و پودر قارچ کش بزنید . آن قسمتی از کاکتوس هم که قهوه ای شده باید جدا کنید . اگر خاک را تعویض کردید تا ۵ روز به گیاه آب ندهید و بعد از ان آبیاری را بصورت منظم انجام دهید . سعی کنید یک سوم گلدان را به لایه ی زهکش اختصاص بدید تا احتمال پوسیدگی ِ گیاه کمتر شود .

۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۷:۴۷:۳۷

محمد حسینخانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۰-۰۵-۱۴۰۲

سلام خسته نباشید. من یک کاکتوس دیگه ام تازگی بالاش سفید شده و بعد تحقیق کردم دیدم ظاهرا شپشک هستش. درسته یا مشکلش چیز دیگه ای هست؟ البته من هیچ حرکت شپشکی روش نمیبینم. از بالا کلا از اول رشد نکرد و حدود ۴ سال پیش گرفتمش. چند تا بازو از پایینش شروع به رشد کردن. بالاش هم یه لکه سیاه مانند هست که مدت ها هستش. ساقه اصلی هم نزدیک ۴۰ درجه اینا خم شده از وسط. سوالم این که مشکلش چیه و آیا باید ببرم کل قسمت بالاش رو ؟ اگر باید ببرم، چجوری از عفونت اون قسمتی که تازه بریده شده پیشگیری کنم ؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۱۱-۲۵ ۰۰:۱۶:۴۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر ایا گیاه در محیط داخل منزل ، نگهداری میشود ؟

۱۴۰۲-۱۱-۲۵ ۰۸:۰۳:۴۲

محمد حسینخانی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۰-۰۵-۱۴۰۲

سلام وقتتون بخیر بله داخل اتاق نگه داری میکنم و سعی میکنم هوا متعادل باشه. وسایل گرمایشی روشن نمیکنم داخل اتاقی که هست و سرد هم نیستش.

۱۴۰۲-۱۱-۲۵ ۱۶:۰۹:۵۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

اپونتیاها باید در فضای آزاد نگهداری شوند و در داخل منزل دچار آسیب میشوند . گیاه را به تراس منتقل کنید . محلی که اب باران روی ان نریزد و آفتابگیر باشد . قسمت آسیب دیده را جدا کنید و روی محل زخم پودر قارچ کش یا پودر زغال بریزید .

۱۴۰۲-۱۱-۲۶ ۲۰:۲۳:۵۳
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@