پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مریم محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۵-۱۴۰۲

شامادورا ویژه

تعداد بازدید ۹۶

سلام وقتتون بخیر. شامادورای من نوک برگهاش سوختن آبیاری و نورش رو اصلاح کردم. الان سوالم این هستش که اگه شاخه هایی که برگهاشون سوخته رو قیچی بکنم مجدد همون شاخه برگ میده؟

۱۴۰۲-۰۵-۲۴ ۱۴:۰۳:۲۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا عکس گیاه را ارسال کنید و بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت هستش؟

۱۴۰۲-۰۵-۲۶ ۰۰:۲۲:۳۳

مریم محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۵-۱۴۰۲

برای آبیاری طبق دستورالعملی که بهم گفتن، سه چهار روز یکبار یه سیخ چوبی رو تا نصف ارتفاع گلدان داخل خاک میکنم و بعد از چند دقیقه چوب رو درمیارم و زمانی که فقط کمتر از یکسانت از سیخ چوبی مرطوب بود بهش آب جوشیده ی سرد شده میدم (به اندازه ای که آب از زیر گلدان خارج بشه) و در طول روز سه چهار بار آب رو اسپری میکنم روی برگهاش.الان احساس میکنم کمی بهتر شده ولی مطمئنم نیستم. سوالم اینه که آیا روش آبیاری درسته و اگه شاخه هایی که برگهاشون زرده رو از زیر برگها قیچی کنم دوباره برگ میدن؟ تشکر بابت وقتی که میزارین?

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۵-۲۶ ۰۰:۴۳:۳۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

بله آبیاری باید با تست خشکی خاک انجام شود . اگر گیاه بیش از حد به پنجره نزدیک است آنرا با فاصله ی بیشتری از پنجره قرار دهید محیط باید نیمسایه و با تهویه ی خوب باشد .بله میتوانید برگهای آسیب دیده را جدا کنید زیرا دیگر ترمیم نمیشود . به گیاه فعلا ماهی یکبار کود کلات آهن دهید . برایش جزیره هم بسازید داخل زیرگلدانی را از سنگریزه پر کنید و در آن آب بریزید بعد گلدان را روی سنگریزه ها قرار بدید به طوری که ته گلدان با آبِ داخل زیرگلدانی تماس نداشته باشه وآب فقط در زیرِ سنگریزه ها باشه .با این روش رطوبت گیاه بصورت یکنواخت تامین میشود .

۱۴۰۲-۰۵-۲۶ ۰۹:۲۳:۳۲

مریم محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۲۴-۰۵-۱۴۰۲

در این صورت شاخه هایی که قیچی میکنم مجدد برگ میدن؟ یا فقط شاخه های جدید که سبز میشن برگ میدن.

۱۴۰۲-۰۵-۲۶ ۰۹:۵۲:۴۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

خیر , ساقه با برگهای جدید از وسط گیاه رشد میکنند .

۱۴۰۲-۰۵-۲۶ ۰۹:۵۷:۳۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@