پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مینا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۱-۰۵-۱۴۰۲

سوختن نوک برگ های اسپاتیفیلوم ویژه

تعداد بازدید ۱۱۹

سلام من ۸ ماهی هست گیاه اسپاتیفیلوم دارم، اوایل حالش خیلی خوب بود و گل های سفید می داد الان نزدیک به ۴ ماهه که نوک برگ هاش مدام می سوزه و خشک میشه گل دیگه نداده اونی هم که داره از رنگ سفید به سبز تبدیل شده اول فکر کردم نورش زیاده از کنار پنجره جابجاش کردم، گلدونش رو عوض کردم آبیاری رو تنظیم کردم و براش جزیره درست کردم تو‌اتاقی که هست پر نوره و دماش معمولا ۲۰ درجه است براش کود مایع هم گرفتم یه ۴ باری با فاصله بهش کود دادم ولی متاسفانه مشکل حل نشد، گیاهم زنده است و برگ‌جدید می ده ولی تقریبا تمام برگ هاش نوک سوخته داره گل جدید نداده و خیلی تنک هست منظورم اینه که برگ هاش تراکم‌ نداره. لطفا راهنمایی بفرمایید چطوری نجاتش بدم چون زنده است و داره برگ جدید می ده.

۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۱:۰۱:۴۴

کارشناس شماره ۲

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۳۹۹

سلام وقتتون بخیر برای بررسی دقیق لطفا عکس گیاهتون رو ارسال بفرمایید

۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۰۲:۳۶:۴۹

مینا

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۱-۰۵-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۰۳ ۱۹:۳۳:۵۰

کارشناس شماره ۲

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۲۷-۱۰-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر عذرمیخوام بخاطر تاخیر در پاسخ گیاهتون علایم باکتری داره و علت میتونه ابیاری با فواصل نزدیک یعنی قبل از خشک شدن یک سوم ارتفاع خاک باشه یا بسته بودن سوراخ زهکش گلدان و البته اگر ابی که برای ساخت جزیره در زیر گلدانی استفاده کردید با انتهای گلدان در تماس هست این مورد هم به گسترش بیماری باکتریایی کمک میکنه. برای درمان اول ابیاری تنظیم بشه یعنی بین دو ابیاری اجازه بدید یک سوم خاک خشک بشه حتما این مورد رو با سیخ چوبی چک کنید و بعد از ابیاری چک کنید اب اضافی از زیر گلدان تخلیه شده باشه و اب برای جزیره باید نصف ارتفاع سنگ ها باشه. بعد از برررسی این موارد جهت کنترل لکه برگی از قارچکش مثل پنکوناز.ل یا اکسی کلرور مس دوبار به فاصله 7 روز استفاده کنید

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
قارچ کش پنکونازول
۱۴۰۲-۰۶-۰۷ ۰۱:۳۳:۲۵
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@