پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

نسترن

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۳۱-۰۵-۱۴۰۲

رشد کم زاموفیلیا ویژه

تعداد بازدید ۱۶۵

سلام. من دو تا گلدون زاموفیلیا دارم، یکیش فروردین یه دونه ساقه جدید درآورده، اون یکی گلدون که تازه خریدمش دو هفتس ساقه جدیدش باز شده. اونی که قبلا داشتم، با اینکه ساقه جدیدش پنج ماه بزرگتره اما نسبت به این یکی که تازه دراومده از خاک، کوتاه تر و نازک تره و توی این پنج ماه رشد زیادی نداشته. میخاستم بدونم علت چیه. یه سوال دیگه هم هست که، چرا ساقه های زاموفیلیام خمیده شدن؟ نگرانم اینقد خم شن بیان رو زمین بشکنن یا اینکه از خاک در بیان. هر ۱۵ روز یکبار آب میدم گیاه ها رو. جاشون هم پشت پنجره سالن پذیراییه، نور از پشت پرده بهشون میرسه. و سوال آخر😁 اگر بخوام دوتا گلدون رو باهم یکی کنم که پر تر بشه، آسیب نمیبینن؟

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۹:۵۹:۴۲

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. بله میتوانید دوتا گلدان را یکی کنید . انحناء ساقه ی زامیفولیا به مقدار کم ، طبیعی است گاهی اوقات ساقه انقدر باز میشود که نیاز به بسته شدن با روبان دارند اما گاهی اوقات بافت خاک و میزان نور و یا گاهی اوقات پوسیدگی تدریجیِ ریشه باعث خم شدن ساقه میشود . گلدان گیاه شما نسبت به سایز گیاه بزرگ است و بهتر است گلدانی با عمق کمتر و دهنه ی بیشتر را انتخاب کنید و زامیفولیا ها را در آن بکارید . گیاه را در کنار پنجره نورگیر و در جایی گرم قرار دهید گیاه روبروی کولر قرار نداشته باشد. آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد. در بهار و تابستان هر دو هفته یکبار و به تناوب ، با کودهای پتاس و فسفر بالا و کود کلات آهن ، گیاه را تغذیه کنید . سه ماه یکبار هم گیاه را با کود هیومیک اسید ، آبیاری کنید .

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
کود مایع هیومیک اسید protect nature کلات آهن
۱۴۰۲-۰۶-۰۳ ۰۱:۰۸:۱۶
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@