پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

فرستد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۹-۰۶-۱۴۰۲

تعویض گلدان و قهوه ای شدن یکی از طوقه ها ویژه

تعداد بازدید ۲۱۷

سلام و وقت بخیر جسارتا سوالی خدمتتون داشتم ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید بنده یک گلدان سانسوریا دارم که مدتی پیش خاکش اصلا خشک نمیشد و حالت گل مانند پیدا کرده بود بعد از تعویض خاک و گلدان متوجه شدم که داخل گلدان قدیمی پر از کرم هست بلافاصه بعد از تعویض گلدان برای پیشگیری از قارچی شدن با ایپرودیون+کاربندازیم آبیاری کردم و آبیاری بعدی رو با سوین انجام دادم خواستم بدونم باعث آسیب به گیاه شدم؟😕 و کاری لازم هست انجام بدم؟ و اینکه متوجه شدم روی طوقه ی یکی از غلاف ها لکه های قهوه ای مایل به قرمز وجود داره که من قبلا ندیده بودم(شاید چون داخل خاک بوده)خشک هست و پیشرفتی هم نداره؟نظر شما چیه؟ خیلی عذرخواهی میکنم که طولانی شد🙏🏻

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۰۹ ۱۱:۳۳:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر . نامناسب بودن خاک میتواند مهمترین علت بروز این آسیبها باشد . برای سانسوریا بهتر است از خاکبرگ به همراه کمی پیتماس استفاده کنید . اگر جنس گلدان ، سفالی و از نوع نامرغوب باشد میتواند روی خاک تاثیر گزاشته و خاک را سفت و بافت انرا متراکم کند . فعلا از هیچ نوع سمی استفاده نکنید و اگر بافت خاک نامناسب است آنرا تعویض کنید . آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک نسبتا خشک شده باشد. اگر گیاه ریشه های آسیب دیده (خشک و پوک یا قهوه ای شده ) دارد ، قسمتهای آسیب دیده ی آنرا جدا کنید و بعد در گلدانی که سایزش متناسب با حجم ریشه باشد و در خاک مناسب ، بکارید .

۱۴۰۲-۰۶-۰۹ ۱۲:۰۶:۵۲

فرستد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۹-۰۶-۱۴۰۲

ممنون از راهنماییتون گلدان پلاستیکی هست و خاک مناسبی هم تهیه کردم سوال اصلی بنده این هست با توجه به اینکه میگن بعد از تعویض خاک و گلدان نباید تا سه روز آبیاری انجام داد و آبیاری باید با آمینواسید انجام بشه بنده چون اطلاعی از این موضوع نداشتم بلافاصله بعد از کاشت با قارچکش آبیاری کردم آیا این کار باعث خرابی گیاه یا وارد شدن شوک میشه؟و راهکار مناسب به چه صورته؟

۱۴۰۲-۰۶-۰۹ ۱۳:۰۸:۲۷

فرستد

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۰۹-۰۶-۱۴۰۲

*خاک و گلدان رو تعویض کردم

۱۴۰۲-۰۶-۰۹ ۱۳:۱۰:۲۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

خیر باعث شوک نمیشود یکبار آبیاری با قارچ کش مشکلی برای گیاه ایجاد نمیکند نگران نباشید . بله برای کا‌کتوسها باید بعد از تعویض گلدان چند روز صبر کنید و بعد آبیاری را انجام دهید اما در مورد گیاهان آپارتمانی باید بعد از تعویض گلدان آبیاری انجام شود . نیازی به آمینو اسید نیست .

۱۴۰۲-۰۶-۱۱ ۰۴:۰۴:۲۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@