پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

سید مهدی

تعداد سوال: ۴

عضویت: ۳۰-۰۶-۱۴۰۱

زرد شدن برگ سانسوریا ویژه

تعداد بازدید ۲۲۱

سلام وقت بخیر بنده یک گیاه سانسورها دارم که پشت پنجره است و در گلدان مخروطی تقریبا بلند قرار دارد و زمانی که روی خاک خشک شود آبیاری می کنم . اما یکی از برگ های بزرگ آن ، از قسمت پایین زرد شده.

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۱ ۱۹:۳۴:۴۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر در هر نوبت آبیاری چقدر آب در گلدان میریزید؟

۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۱۰:۰۰:۲۶

سید مهدی

تعداد سوال: ۴

عضویت: ۳۰-۰۶-۱۴۰۱

سلام وقت بخیر. خدا قوت . در بار آبیاری ، به میزانی که آب از زیر گلدان خارج شود ، آبیاری می کنم . هر چند وقت یکبار (( تقریبا ۳۰ یا ۴۰ روز یکبار )) کود هیومیک اسید و یا نیتروژن که آبی رنگ است ، و یا کود گلدهی در آب گلدان ها مخلوط می کنم لازم به ذکر اسن در عکسی در پایین ، خدمتتون قرار دادم ، آن برگ بیمار زرد رنگ را جدا کرده ام و یک سوال بنده این هست که برای جلوگیری از قارچ کا ناشی از آبیاری زیاد است ، دستگاه و یا سنسوری که زمان آبیاری را تشخیص دهد (( مثل رطوبت خاک )) و یا دستگاه های آبیاری خودکار که نازل سرامیکی آن در گلدان قرار دارد بر اساس کشش سطحی خاک که رطوبت را از لایه ی سرامیکی می کشد مثل (( دستگاه آبیاری گلدان آب خوان )) مناسب هستند ؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۵ ۱۴:۱۱:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

برای کنترل بیماری قارچی اول باید رطوبت را کم و تهویه را بهبود بخشید . زیرا اگر گیاه قارچی شده باشد سمپاشی در شرایطی که ، عامل قارچی شدن ، برطرف نشده، چندان موثر نخواهد بود . کوددهی را نیز متوقف کنید . بله برگ زرد شده را جدا کنید . نیازی به رطوبت سنج نیست . میتوانید با سیخ چوبی خا‌ک را تست کنید هرزمان یک سوم خاک نسبتا خشک بود به گیاه آب دهید.

۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۰۲:۳۸:۳۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@