پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

مهدي رضواني

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۳-۰۶-۱۴۰۲

فيكوس ليراتا ویژه

تعداد بازدید ۱۷۷

سلام لكه هاي قهوه اي و سوخته روي برگهاظاهر شده. لطفا راهنمايي كنيد🙏🙏

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۲۲:۵۳

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر لطفا بفرمایید نحوه ی آبیاری به چه صورت است و محیط از نظر تهویه چه وضعیتی دارد؟

۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۰۹:۵۶:۲۰

مهدي رضواني

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۳-۰۶-۱۴۰۲

ابياري هفته اي دوبار. تهويه خاصي ندارم و غبارپاشي روز در ميان ميكنم. امينو اسيد هفته اي يكبار اسپري ميكنم. كنار پنجره جنوبي هست. حدود ٥٠ روزه كه تو اين محيط هست و تقريبا ظرف يكهفته اخير برگها درگير اين لكه ها شدن. روي سطح خاك پشه هاي ريز گذاشته

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۱۰:۳۷:۰۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

گیاه دچار بیماری قارچی شده . استفاده از آمینواسید را متوقف کنید . آبیاری روی برگها را زمانی که نور کم است انجام دهید البته به شرط اینکه هوای تازه به گیاه برسد و محیط تهویه ی خوبی داشته باشد . برگهای آسیب دیده را جدا کنید زیرا ترمیم نمیشوند. برای تامین رطوبت گیاه بهتر است از روش جزیره استفاده کنید. البته چون گیاه قارچی شده و پشه ها نیز فعال شده اند یعنی رطوبت بیش از اندازه بوده ، بهتر است فعلا رطوبت را کم کنید . آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گلدان نسبتا خشک شده باشد. برای از بین بردن پشه ها میتوانید از سم دیازینون استفاده کنید و برای متوقف کردن بیماری قارچی هم گیاه را با سم قارچ کش سمپاشی کنید سمپاشی را در داخل منزل و در معرض نور زیاد انجام ندهید . علاوه بر این حتما رطوبت و تهویه را کنترل کنید زیرا در غیر اینصورت سمپاشی فایده ای نخواهد داشت.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon) قارچ کش (Fungicide)
۱۴۰۲-۰۶-۱۳ ۲۳:۴۳:۴۸
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@