پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۶-۱۴۰۲

پوک شدن ساقه زامفولیا ویژه

تعداد بازدید ۲۶۴

سلام وقتتون بخیر یه زامفولیا دارم که قبلا بخاطر ابدهی زیاد دچار پوسیدگی ریشه شد . قسمتای پوسیده ریشه رو جدا کردم خاک و گلدانش رو عوض کردم و دوباره کاشتمش . بعد ۶ ماه دوباره ریزروم جدید زد و رشد ساقه داشت . چند روز پیش بهش کود هربان دادم و خارج از نوبت ابدهی بهش اب دادم بخاطر جذب کود . الان بعد از چند روز ساقش پوک شده و انکار داره میپوسه . از خاک درش اوردم و دیدم ریشه و ریزروم سالمه ولی ساقه کاملا پوک شده و انگار داره از وسط ساقه باز میشه . میشه بگید دلیلش چیه و باید چیکار کنم ؟ عکسش رو هم براتون فرستادم که خودتونم ببینید ریشه هاش سالمه

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۵ ۱۳:۵۲:۰۷

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر .انتهای ساقه ی اصلی کمی آسیب دیده اما جوانه ای که از کنار ساقه رشد کرده سالم است . و تشکیل ریزوم هم داده . اگر ساقه ی اصلی برگ هایش سبز است ، آنرا از قطع کرده و قسمت آسیب دیده را جدا کنید و ساقه را در آب یا خاک ریشه دار کنید .

۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۰۲:۱۷:۱۸

محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۶-۱۴۰۲

سلام من تازه خاکش رو عوض کردم مشکلی پیش نمیاد که دوباره از خاک درش بیارم ؟ بعد اینکه قسمتی که عرض کردم پوک شده همون جوانه‌ی جدید هست که ریزروم سالم داره و اینکه یه زامفولیای دیگه هم دارم که برگهاش زرد شده ریزروم ها و ریشه سالمه اما برگها زرد شده و داره بیشتر هم میشه دلیلش چیه و باید چیکار کنم که از این بدتر نشه

۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۰:۵۹:۵۰

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

معمولا عمده ترین علت زردی برگها ، افراط و تفریط در آبیاری است . یعنی هم آبیاری زیاد و هم آبیاری کم ، موجب زردی برگها و آسیب دیدن ریشه ها میشود . خیر مشکلی با خارج کردن و کاشت دوباره ایجاد نمی‌شود فقط مراقب باشید جوانه های کوچک که ظریف هستند نشکنند .

۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۱:۴۸:۲۹

محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۶-۱۴۰۲

از خاک بیرون اوردم که ریشه هارو جدا کنم دیدم ریشه‌ی جوانه هم یکم قهوه‌ای شده . یه لایه‌ی قهوه‌ای رنگ روی ریزروم هم بود اروم جدا کردم این رنگ ریشه یعنی داره میپوسه یا عادیه ؟

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۲:۰۵:۴۵

محمدی

تعداد سوال: ۱

عضویت: ۱۵-۰۶-۱۴۰۲

تصاویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۲:۱۰:۰۴

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

عکس بارگزاری نشده لطفا دوباره ارسال کنید.

۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۰:۵۶:۲۲
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@