پاسخگویی به سوالات شما حداکثر تا ۲۴ ساعت

آیدا شمسی

تعداد سوال: ۲

عضویت: ۰۳-۰۶-۱۴۰۲

حشرات سفید در خاک ویژه

تعداد بازدید ۱۰۷

سلام خسته نباشید من یک سال و خورده ای هست که یک گیاه پتوس حصیری دارم تا الان وضعیتش خیلی خوب بوده تقریبا سریع برگ میده ولی به تازگی متوجه شدم حشرات کوچیک کرم مانندی بعضی اوقات روی خاک هستن و حرکت میکنن این اتفاق یکبار هم چند ماه پیش افتاد که با چند روز توی هوای آزاد گذاشتن و به پیشنهاد دوستان جوشانده دارچین پاشی روی خاک(به مقدار خیلی کم) این مشکل حل شد ولی باز برگشته و متوجه شدم که خاکش هم خیلی دیر خشک میشه وقتی این حشرات هستند ممنون میشم راهنمایی کنید

تصویر ارسالی
۱۴۰۲-۰۶-۳۱ ۱۲:۴۸:۲۵

کارشناس شماره ۱

تعداد سوال: ۰

عضویت: ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

سلام وقت بخیر. رطوبت و گرما و نامناسب بودن خاک باعث فعالیت این کرم ها شده است. با توجه به این‌که خاک نامناسب است بهتره خاک را تعویض و با اضافه کردن خاکبرگ به آن ، خاک را سبکتر و اصلاح کنید . یا اگر املاح آب برروی سطح خاک گلدان رسوب کرده است یک لایه از سطح خاک بردارید و به جای آن خاک تازه بریزید . اگر تعداد کرمها زیاد است از سم دیازینون برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

محصولات پیشنهادی برای مشکل این گیاه
سم دیازینون (Diazinon)
۱۴۰۲-۰۶-۳۱ ۲۰:۲۸:۰۹
کافه گلدون

کافه گلدون از سال 96 با نام گلدوناریوم فعالیت خود را  آغاز کرد و در سال 97  کافه گلدان ، با تیم جوانی متشکل از متخصصین حوزه های مدیریت کسب و کار، کشاورزی، بازاریابی، روانشناسی و معماری، به راه اندازی وبسایت کافه گلدون پرداخت تا منبعی جامع برای تمامی دوست داران گل و گیاه باشد.
درباره ما

تلفن ثابت: ۰۲۱۷۱۰۵۳۱۹۳

کانال تلگرام و پیج اینستاگرام:
cafegoldoon_com@